fbpx

סכסוך עבודה בנמלים: בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה נגד השביתה

בעקבות עתירת התאחדות התעשיינים, בית הדין עצר את שביתת ההסתדרות המתוכננת בנמלים

בעקבות עתירת התאחדות התעשיינים, בית הדין הארצי לעבודה בירושלים הוציא אתמול (חמישי) צו מניעה נגד השביתה שתכננה ההסתדרות בנמלים, בעקבות ההוראה לפתיחת רציפים חדשים. על פי הצו, לעובדי כל הנמלים, חברת נמלי ישראל וחברות התעבורה אסור בכל אופן לשבות, לשבש את הליכי העבודה או את העבודה בנמלים בכל אופן שהוא, עד שיתקבל פסק דין בהליך המאוחד או עד כל הכרעה אחרת.

ארגוני המעסיקים הביעו שביעות רצון מהצו נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר מסר כי "בזכות המאבק שניהלנו, בית הדין הארצי הוציא צו מניעה נגד השביתה והתווה את תחילת הדרך לסיום משבר הנמלים. לצד זאת אנו מודים לשרי האוצר והתחבורה שנענו לבקשתנו והורו על פתיחת הרציפים הריקים, ובמהלך זה שמו סוף לשליטת הוועדים בשערי הכניסה לישראל".

ההסתדרות הכריזה סכסוך עבודה בשבוע שעבר בעקבות הכרזתה של שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, כי היא מעבירה את הרציפים הריקים לנמלים הפרטיים החדשים באשדוד ובחיפה. העילות לסכסוך: התנהלות חד-צדדית במסירת רציפים נוספים לנמל הפרטי החדש, בניגוד להבנות רבות שנים בין הצדדים שעמדו ביסוד הסכמי הרפורמה; פתיחה בלתי מבוקרת של שוק המטען הימי לתחרות, תוך התעלמות מנציגות העובדים; איום על איתנותם הפיננסית של הנמלים הקיימים, כתוצאה מפתיחה בלתי מבוקרת של השוק לתחרות והשלכותיה החמורות על ציבור העובדים; והתנהלות באופן חד-צדדי, בחוסר תום לב, ותוך הפרות של יסודות בסיסיים ביחסי עבודה". "הסכמי הרפורמה", הם ההסכמים שנחתמו בין הממשלה להסתדרות כדי לקדם את הפרטת הנמלים.

מההסתדרות נמסר כי "מהלך חד-צדדי זה חמור שבעתיים מאחר שהוא נעשה במהלך תקופת מו"מ של 60 ימים שהחלה ביום ראשון האחרון, וזאת בהתאם להחלטת בית הדין הארצי לעבודה במסגרת הליך משפטי המתקיים בעקבות הכרזה קודמת על סכסוך עבודה בחברות נמלי הים". השרה מרב מיכאלי הודיעה שבכוונתה להעביר את רציף 28 באשדוד ורציפים 7 ו-8 בחיפה לרשות נמל הדרום באשדוד שבשליטת חברת "טיל" השוויצרית, ונמל המפרץ בחיפה שבשליטת תאגיד ממלכתי סיני. הרציפים שייכים כיום לחברת נמלי ישראל, ועומדים ריקים לאחר ששימשו לבניית הנמלים החדשים.

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/111849

רציף בנמל חיפה העומד לפני הפרטה (צילום: נמל חיפה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן