fbpx

ארגון העיתונאים הצטרף לקריאה למען הקמת ועדת חקירה ממלכתית על רקע פרשת פגסוס

"אות קלון על המשטר הדמוקרטי בישראל, לא ייתכן שמשטרת ישראל עוקבת אחר עיתונאים ומקורותיהם", מסר הארגון

ארגון העיתונאים הצטרף לקריאה למען הקמת ועדת חקירה ממלכתית על רקע פרשת פגסוס. בהודעה שפרסם הארגון נאמר: "הוטל אות קלון על המשטר הדמוקרטי בישראל, לא ייתכן שמשטרת ישראל עוקבת אחר עיתונאים ומקורותיהם, מנכ"לי משרדי ממשלה וראשי ערים ללא אישור בית המשפט". ועוד: "ב'כלכליסט' נחשף כי משטרת ישראל משתמשת בתוכנת ריגול כדי לפרוץ מרחוק לטלפונים של עיתונאים ומקורותיהם, אישי ציבור ואזרחים ישראלים ללא צווי חיפוש או האזנה".

"חופש העיתונות והחיסיון העיתונאי מהווים אבני בניין מרכזיות בחומה המגנה על משטר דמוקרטי ומעמדן מעוגן היטב בדין הישראלי. ניהול מעקבים אחרי עיתונאים ומקורות עיתונאיים מהווה פגיעה חמורה בחופש העיתונות, בחיסיון מקורות ובזכויותיו של הציבור. יש להקים באופן מיידי וועדת חקירת ממלכתית שתחקור את הפרשה ללא מורא ומשוא פנים. רק לוועדת חקירה ממלכתית יש סמכות לזמן עדים ולחקור את כל הנוגעים בדבר".

לפני כחודש פנו בארגון העיתונאים ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה להתערבותו ובדיקתו האם בוצעו מעקבים אחר עיתונאים. עד כה טרם נענתה הפנייה, ואולם מהפרסום ב"כלכליסט" עולה שהתשובה על כך כנראה חיובית.

יצוין שהרשימה המשותפת אף היא דורשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית על שימוש המשטרה ברוגלה פסגוס. על כך מסר היו"ר ח"כ איימן עודה (חד"ש) אתמול (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת. ח"כ עודה התייחס לפרשה והבהיר: "(המפכ"ל לשעבר רוני) אלשיך העביר את השיטות של השב"כ למשטרה ורק ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה יכולה להגיע לחקר האמת".

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/110384

השער של עיתון "כלכליסט", הבוקר, 8 בפברואר 2022

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן