fbpx

קובה החלה לשלוח חיסוני קורונה מתוצרתה למדינות אסיה ואמריקה הלטינית

איראן כבר מייצרת חיסוני "סוברנה" בעצמה; בקרוב יפתח הייצור גם בוייטנאם, ונצואלה, מקסיקו וארגנטינה

באוגוסט ובספטמבר 2021 נאלצה קובה להתמודד עם התפרצות קורונה חמורה שדחקה את מערכת הבריאות לסף שבירה. מאז ירד מספר מקרי הידבקות באופן משמעותי. כעת מדווחים כ-150 מקרים בכל יום ברחבי המדינה. שיפור זה הוא בין השאר תוצאה של קמפיין ההתחסנות המתמשך. כ-90% מאוכלוסיית האי מחוסנים. קובה היא לא רק המדינה הלטינו-אמריקאית היחידה שיש לה חיסוני קורונה משלה; זו גם אחת המדינות עם שיעורי ההתחסנות הגבוהים בעולם.

בעוד מדינות עשירות רבות אוגרות חיסונים והמדינות העניות נאבקות על גישה אליהם, סירבה קובה לייבא חיסונים מחברות תרופות בינלאומיות או להצטרף לתוכנית הפצת החיסונים של ארגון הבריאות העולמי. במקום זאת השקיעה קובה את משאביה בפיתוח חיסונים מקוריים. החיסונים הקובניים הם חיסוני צמד, בהם שילוב של חלבונים מפעיל תגובה חיסונית חזקה. "סוברנה 02" משתמש בווריאנט של אחת מאברוני החלבון של וירוס הקורונה, האחראי להחדרת הנגיף לתא.

החברה הביו-רפואית הממשלתית של קובה הודיעה כי מכסת הייצור השנתי של החיסונים עבדאללה וסוברנה 02 היא 100 מיליון יחידות. עבדאללה וסוברנה 02 נבחנים כעת בידי מומחים מארגון הבריאות העולמי. בסוף ספטמבר שיגרה קובה משלוח ראשון של חמישה מיליון חיסונים מסוג עבדאללה לווייטנאם. ונצואלה וניקרגואה קיבלו גם הן מיליוני מנות חיסון מסוג סוברנה 02 ועבדאללה. החודש מתכננות וייטנאם וונצואלה להתחיל לייצר חיסוני עבדאללה בעצמן, ואילו איראן כבר מייצרת בעצמה חיסוני סוברנה 02. בעתיד הקרוב עשוי להתחיל הייצור של החיסונים הקובניים גם במקסיקו ובארגנטינה.

החיסון הקובני "סוברנה"

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן