fbpx

סטודנט ישראלי נהרג באלמתי; עדות מחדר המתים: מאות מפגינים נהרגו במחאות ההמוניות בקזחסטאן

לדברי הוריו של הסטודנט לֶבָן קוג'יאשוילי, בחדר המתים היו מאות גופות של מפגינים שנורו בידי חיילים

משרד החוץ הודיע הבוקר (שבת) כי לֶבָן קוג'יאשוילי, סטודנט ישראלי יליד אשדוד בן 21, נהרג אמש מירי באלמתי שבקזחסטאן. קוג'יאשוילי התגורר בשנים האחרונות במדינה האסייתית יחד עם משפחתו, והותיר אחריו אישה ותינוק בן שמונה חודשים.

קוג'יאשוילי אמור היה לחגוג את יום הולדתו ה-22 בעוד שבועיים, ומשפחתו מתגוררת באשדוד. הוא עבר יחד עם הוריו לקזחסטן בשנת 2018, שם הקימו עסקי נדל"ן. משפחתו של קוג'יאשוילי אמרה כי הוא נסע ברכב עם שני חברים לפני השעה 23:00, אז הוטל עוצר באלמטי. במשפחה ציינו כי הוא לא השתתף בהפגנות ונקלע לירי מכוון לעבר רכבו, חבריו נפצעו קשה. יצוין שחיילים ואנשי כוחות הביטחון פיטרלו באותה שעה ברחובות העיר.

ההורים הגיעו לחדר המתים כדי לזהות את גופת בנם ולתדהמתם היו במקום כ-500 גופות של מפגיני שנורו בידי חיילים ושוטרים. זאת, בניגוד להודעת משרד הפנים לפיה 26 "פושעים חמושים" ו-18 אנשי ביטחון נהרגו במחאות שהחלו ביום שלישי האחרון.

נשיא קזחסטן קאסים-ג'ומארט טוקאייב הכריז אתמול כי הוא הורה לכוחות הביטחון "לירות ללא אזהרה" במפגינים במדינה, על רקע הדיכוי האלים של המחאות ההמוניות נגד המשטר. הוא אף הודה לרוסיה שעומדת בראש כוח צבאי של אלפי חיילים שנפרס במדינה כדי לסייע לדיכוי בשיתוף עם חיילים ממדינות נוספות ובהן בלארוס וארמניה.

טוקאייב הוסיף כי "20,000 שודדים" תקפו את העיר אלמטי, העיר הגדולה במדינה ומוקד ההפגנות שפרצו בעקבות עליית מחירי הדלק והגז. הוא תיאר אותם בתור "טרוריסטים" שאומנו על ידי מדינות זרות, מבלי שסיפק הוכחות לכך.  "נתתי פקודה לפתוח באש כדי להרוג, ללא אזהרה", הודיע טוקאייב בהתייחסו למפגינים, ולדברי ארגון זכיות האדם הבינלאומי אמנסטי המשמעות היא שכל מי שמסתובב ברחובות ועלול להיות מקושר למוחים – דמו בראשו. טוקאייב גם האשים את "התקשורת החופשית וכוחות זרים בסיוע להפרות החוק והסדר" בארצו.  המשטר בקזחסטאן ידוע במדיניות של דיכוי קשה כלפי אזרחי המדינה ובייחוד העובדים. במחאת העובדים בז'אנאוזן לפני כעשור אף ירו כוחות המשטרה לעבר עובדים מפגינים והרגו 19 מהם.

 

עוד בנושא:

 

 

לֶבָן קוג'יאשוילי (21), סטודנט ישראלי יליד אשדוד, נהרג אמש מירי באלמתי שבקזחסטאן (צילום: המשפחה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן