fbpx

בית הדין קבע כי אונ' ת"א הפרה את זכות ההתארגנות ופיטרה חברי ועד עובדים

בית הדין ביטל את החלטת הפיטורים לגבי יו"ר ועד עובדי המחקר והפרויקט, ד"ר מרדכי רונן

בית הדין האזורי לעבודה תל אביב, בראשות השופטת חנה טרכטינגוט, קבע כי אוניברסיטת תל-אביב הפרה את זכות ההתארגנות של עובדיה ופיטרה את חברי הוועד שלא כדין. כמו כן, ביטל בית הדין את החלטת הפיטורים לגבי יו"ר ועד עובדי המחקר והפרויקט, ד"ר מרדכי רונן, וקבע שעל האוניברסיטה להמשיך להעסיקו באותו התפקיד והשכר שבו הועסק טרם החלטת הפיטורים.

בנוסף, ביטל בית הדין את החלטת האוניברסיטה להפחית את שכרה של חברת ועד העובדים בכ-6 אלף שקל, וקבע שעל האוניברסיטה להעסיקה בשכר שבו הועסקה ערב ההחלטה להפחית את שכרה.

על פי החלטת בית הדין, לא הצליחה האוניברסיטה להוכיח שהפגיעה במובילי ההתארגנות לא נעשתה בשל פעילותם בוועד העובדים, ועל כן חויבה האוניברסיטה בפיצוי של 150 אלף שקל בגין פגיעה בהתארגנות. בנוסף, בית הדין חייב את האוניברסיטה לשלם לחברי הוועד 25,000 שקל בגין הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דיון.

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל, הגיב להחלטת השופטת ומסר: "כבר חודשים ארוכים שאנו מצרים על התנהלות האוניברסיטה. התרענו בפני הנשיא פרופ' אריאל פורת על כך שהאוניברסיטה מפרה את הכללים במשפט העבודה, כאלה שנוצרו במחקרים פורצי דרך דווקא בשעריה. אני שמח שבית הדין קיבל את עמדתנו ומקווה שהאוניברסיטה תתעשת ותזכה את עובדיה בזכויות המגיעות להם".

 

עוד בנושא:

 

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן