fbpx

הוועידה ה-28 של המפלגה הקומוניסטית הישראלית תפתח בשפרעם ותמשך בסוף השבוע

בגיליון השבוע של "זו הדרך" ובאתר מפורסמים חלק מהחומרים שהוגשו לעיונם של צירי הוועידה

הוועידה ה-28 של המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) תפתח הערב (חמישי) בשפרעם ותימשך במהלך סוף השבוע. אין צורך לדפדף ביום ראשון הקרוב בעיתונות בשפה העברית ולחפש ידיעות על אודותיה, כי כנראה לא יהיו כאלה. ייתכן ש"כתב לענייני ערבים" כלשהו יקדיש לוועידת הקומוניסטיות והקומוניסטים כמה משפטים – ותו לא.

ההתעלמות של העיתונות הממסדית מהוועידה, וסירובה לסקר את העשייה היומיומית הענפה של מק"י, איננה מקרית. הרי לאיזו "משבצת" אפשר להכניס את המפלגה הוותיקה בארץ (אשר נוסדה לפני 102 שנה), שהיא גם יהודית וגם ערבית, נאבקת בכיבוש ובאפליה ודוגלת בשוויון, נלחמת בקפיטליזם ומצדדת בסוציאליזם? היא איננה "מפלגת אינסטנט" (102 שנה, הזכרנו?), לא "מפלגת אווירה" ואף לא מפלגה וירטואלית (חרף ערוצי התקשורת המקוונים הרבים שלה בעברית, בערבית ובאנגלית, נוסף על היומון בערבית "אל-אתץיחאד" והשבועון "זו הדרך"). זו מפלגה השוללת את האידיאולוגיה הציונית, איננה "יהודית" ואף לא "ערבית".

למק"י סניפים פעילים ברחבי הארץ, מוסדות דמוקרטיים מתפקדים ודיונים רעיוניים עמוקים. מק"י איננה רק מפלגה פרלמנטרית (הפועלת במסגרת סיעת חד"ש ברשימה המשותפת), אלא "מפלגת שטח" (יש עוד כאלה?). היא פועלת במישורים רבים: בקרב עובדים, נשים, סטודנטים, ברשויות מקומיות, בתנועות שלום ובתנועות חברתיות, בתחום התרבות, בקרב בני נוער ואף ילדים.

על מנת לשבור את המצור התקשורתי סביב מק"י, גיליון השבוע של "זו הדרך" ואתר זה מפרסמים חלק קטן מהנושאים העומדים לדיון בקרב חבריה. אלה עמודים מעטים, מתוך עשרות שהוגשו לעיונם של חברות וחברי המפלגה. בסופו של דבר הם אלה שיחליטו על המשך דרכה. ברוכים הבאים והבאות למפלגה מהפכנית, למפלגה הנאבקת ליישום  עקרונותיה.

 

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן