fbpx

שש המלצות: פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-39 ייפתח הערב בבריכת הסולטן

מערכת "זו הדרך" ממליצה על שישה סרטים שיוקרנו בפסטיבל, שיימשך עד ה-4.9

אחרי שנת קורונה קשה, במהלכה נדחה כמה פעמים ולבסוף התקיים ברובו במתכונת מקוונת, חוזר פסטיבל הקולנוע ירושלים בפעם ה-38 .אירוע הקולנוע הוותיק והמוביל בישראל נפתח הערב (שלישי) ויימשך עד 4 בספטמבר.

בהתאם להסרה החלקית של המגבלות על התקהלות ועל אירועי תרבות, מתקיים השנה הפסטיבל באולמות הקולנוע ובמתחמי הקרנה ברחבי ירושלים. הפסטיבל ייפתח כמיטב המסורת באירוע חגיגי בבריכת הסולטן מול קהל של כ-5,000 צופים .במסגרתו יוקרן "איפה אנה פרנק", סרט האנימציה המדובר של יוצר "ואלס עם באשיר" ארי פולמן.

בפסטיבל יוקרנו כ-200 סרטים מ-50 מדינות, המשקפים את מיטב היצירה השנתית בישראל ובעולם. התוכנית האמנותית כוללת סרטים בולטים שכבר הוקרנו וזכו בפרסים בפסטיבלים מובילים בעולם ובהם ברלין, קאן, ונציה וסאנדנס. בפסטיבל יתקיימו כעשר תחרויות סרטים נושאות פרסים, עם צוותי שיפוט בינלאומיים. כבכל שנה, מערכת "זו הדרך" ממליצה על שישה סרטים שיוקרנו בפסטיבל.

חצר משחקים (ישראל 2021, 70 דקות; עברית, ערבית ואנגלית, תרגום לעברית ולאנגלית). סרטה של הבמאית נורית קידר עוסק בסיפור שטרם סוּפַּר: בשנת 1982 פלשה ישראל ללבנון. ביום הרביעי למלחמה קיבלה פלוגה של צנחני מילואים פקודה לשמור על יותר מאלף שבויי מלחמה לבנונים בחצר של בית ספר בצידון. בין השבויים היו קומץ חמושים, אזרחים רבים ורופאים מבית החולים של הסהר האדום. משימת השמירה הפכה פשע מלחמה. בסרט עדויות של חיילים שהשתתפו במשימת השמירה, רופאים שהיו עדים לפשעים ועצורים שסבלו עינויים שמעולם לא נחשפו.

סינמה סבאיא (ישראל 2021, 91 דקות; עברית וערבית, תרגום לעברית ולאנגלית). שמונה נשים יהודיות וערביות, עובדות עירייה מאזור חדרה והמשולש, נפגשות בסדנה ללימוד צילום וידאו המתקיימת כחלק מגמול השתלמות. רונה  (דאנה  איבגי),  במאית  צעירה,  מובילה  את  הסדנה ומלמדת אותן כיצד לתעד את עולמן. סרטה של אורית פוקס רותם מחולק לשמונה חלקים בהתאם למספר מפגשי הקורס. בלִבו עומדת הדינמיקה הקבוצתית המרתקת המתפתחת בין קירות החדר, ולצדה קטעי הוידאו הייחודיים שהנשים מצלמות ומקרינות על הבד הלבן. נושאים כמו עצמאות, תפיסת מקום, זוגיות, אימהוּת, פחד והעזה מובילים להתנגשות ולהתקרבות בין נשים, שאלמלא הסדנה לא היו מוצאות את מקומן יחד באותו חלל.

סדר חדש (מקסיקו 2020, 86 דקות; ספרדית, תרגום לעברית ולאנגלית). חתונה מפוארת של בעלי הון: שמלות מרהיבות, כוסות שמפניה, כלה נרגשת ובית מעוצב ואלגנטי. אבל מחוץ לגבולות המתחם המאובטח מתארגנת מהפכה והמאורע המשמח נסחף במהרה אל מלחמת המעמדות האלימה השוטפת את העיר. דרך עיני הכלה הצעירה וצוות המשרתים שעובד עבור משפחתה אנו צופים בנפילתה של המערכת הפוליטית ובעלייתו של סדר חדש. לאחר חמישה סרטים עטורי פרסים, גרף סרטו של מישל פרנקו "סדר חדש" אשתקד את הפרס של חבר השופטים בפסטיבל ונציה.

הדרך של חסן (טורקיה 2021, 147 דקות; טורקית, תרגום לעברית ולאנגלית). הבמאי הטורקי המוערך סמיח קפלנואולו הציג השנה בפסטיבל קאן את סרטו החדש "הדרך של חסן". עלילת הסרט עוקבת אחר חסן, איכר המעבד את חלקת התפוחים שירש מאביו ונאבק ברשות המקומית, שהחליטה להעביר קו מתח באדמתו.

אַזוֹר (שוויץ, ארגנטינה וצרפת 2021, 100 דקות; ספרדית, צרפתית ואנגלית, תרגום לעברית ולאנגלית). איוואן דה־ויל, בנקאי פרטי מז'נבה, שם פעמיו לארגנטינה בעיצומו של שלטון הדיקטטורה הצבאית. מלווה ברעייתו המרשימה, הוא מנסה להתחקות אחר עקבותיו של שותפו העסקי שנעלם בן לילה, ולשמר את מערך הלקוחות האקסקלוסיבי של השניים. סרט ביכורים של הבמאי השווייצי אנדריאס פונטנה.

אמפארו (קולומביה, שוודיה וקטאר 2021, 97 דקות; ספרדית, תרגום לעברית ולאנגלית). עלילת הסרט מתרחשת בקולומביה בשנת 1998. אמפארו, אם יחידנית לשניים, מגיעה הביתה בתום משמרת לילה ארוכה ומוצאת דירה ריקה. היא מגלה שבנה בן ה-18 נפל קורבן לפשיטה צבאית, גויס לכוחות הלוחמים נגד הגרילה ועתיד להישלח לאזור מסוכן בסביבת גבולות המדינה. במאי: סימון מסה סוטו.

שבויים ליד חצר בית ספר בצידון, 1982 (צילום מתוך הסרט "חצר המשחקים" של הבמאית נורית קידר)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן