fbpx

המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית נערכת לבחירות לדומה שיתקיימו בספטמבר

במקום לנצל את הירידה בפופולריות מפלגתו של פוטין, המפלגה הקומוניסטית הציגה רשימה בעייתית ומסרים חלשים

בחודש ספטמבר יתקיימו בחירות לדומה, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי. לקראת הבחירות הגישה המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית את רשימת מועמדיה לפרלמנט והציגה את מצעה. אופן הבחירה מורכב: כמה מחברי הדומה נבחרים בבחירות אישיות מחוזיות ואזוריות, ואחרים נבחרים ברשימות מפלגתיות כלל-ארציות.

הבחירות הקרובות יתקיימו על רקע ירידה חדה בפופולריות של מפלגת השלטון – "רוסיה מאוחדת" – עקב הרפורמות האנטי-עממיות שהובילה, ובראשן רפורמת הפנסיות והעלאת גיל הפרישה. גורם נוסף לפגיעה בפופולריות של הממשלה הוא משבר הקורונה, שהכה ברוסיה בצורה חריפה. לכן, יאלץ הקרמלין להתאמץ כדי לשמור על הרוב של מפלגת השלטון בדומה.

אך במקום לנצל נסיבות פוליטיות אלה לחידוד ההבדלים האידיאולוגיים ולהצגת אלטרנטיבה מהותית לשלטון, הגישה המפלגה הקומוניסטית רשימת מועמדים חלשה מאוד. מהרשימה הודרו לחלוטין או הוצבו במקומות לא ריאליים חברי מפלגה ואף חברי דומה מכהנים בעלי עמדות "שמאליות מדי".. לדוגמא, ניקולאי בונדרנקו, חבר מפלגה פופולרי ובעל הישגים ברמה המקומית בעיר סרטוב, שאף מנהל בלוג פוליטי עם מיליוני עוקבים, הוצב במקום בלתי ריאלי בתחתית הרשימה הכללית, ונשלח להתמודד בבחירות אישיות נגד מועמד חזק של "רוסיה מאוחדת". חברי דומה "אופוזיציוניים" נוספים, או כאלה המזוהים עם האגף השמאלי במפלגה, הורדו במורד הרשימה.

ומי נמצאים בראש הרשימה? בין השאר יתמודד מטעם המפלגה בעל ההון פאבל גרודינין, שהיה מועמדה בבחירות האחרונות לנשיאות. לאחר הבחירות לנשיאות היה גרודינין מעורב בשערורייה ציבורית בשל פגיעה חמורה בזכויות עובדות בעסק שבבעלותו (סובחוז לשעבר שהופרט). אך גרודינין אינו נציג ההון היחיד המתמודד מטעם הקומוניסטים. בעל ההון סרגיי שרגונוב, לשעבר העורך הראשי של עיתון בשם "העיתונות החופשית" ותורם נדיב לקופת המפלגה, מוצב אף הוא במקום מובטח ברשימה.

מועמד נוסף ברשימת המפלגה הוא מיכאל אבדייב, אחד מקבלני הבנייה הגדולים ביותר במוסקבה. הוא כיהן בעבר כחבר דומה מטעם המפלגה, אך פרש בטענה שהוא רוצה להקדיש זמן רב יותר לעסקים. אבדייב הוא גם חבר הוועד המרכזי של המפלגה. בכהונתו בדומה נמנה עם הכותבים של קודקס חוקי הבנייה ברשויות המקומיות, אשר מחזק את הקבלנים ומחליש את זכויות העובדים.

המצע שפרסמה המפלגה הקומוניסטית של הפדרציה הרוסית לקראת הבחירות לדומה

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן