fbpx

ניצחון לתושבי המועצה האזורית גבעת ברנר: לא יוקם מפעל הסוללות בשטחה

בית המשפט קבע כי חברת תדיראן לא תקים מפעל לייצור סוללות במקום, משום שהמפעל צפוי לפגוע באיכות הסביבה

ניצחון לתושבי המועצה האזורית גבעת ברנר: בית המשפט המחוזי מרכז קיבל אתמול (חמישי) את העתירה שהגישו למעלה מ-500 תושבי קיבוץ גבעת ברנר והסביבה והמועצה האזורית וקבע כי חברת תדיראן לא תקים מפעל לייצור סוללות במקום. הסיבה: המפעל אינו עומד בהוראות לשמירה על איכות הסביבה.

בשנת 2016 רכשה תדיראן את המגרש ב-100 מיליון שקל, כדי להעתיק אליו את מפעל הסוללות הממוקם בקריית עקרון במטרה להרחיבו. בינואר 2017 החלה החברה לקדם בקשה להיתר בנייה להקמת המפעל על המגרש, ונתקלה בהתנגדות התושבים שהקימו מטה מאבק ואף הפגינו. ב-2019 דחתה הוועדה המקומית את התוכנית שהגישה תדיראן, וזו הגישה ערר לוועדת הערר המחוזית על ההחלטה. הוועדה קיבלה את הערר של תדיראן ואישרה את התוכנית, בכפוף לאישור המשרד להגנת הסביבה.

התושבים והמועצה האזורית הגישו עתירה לבית המשפט נגד החלטת ועדת הערר, בה טענו כי מפעל הסוללות עתיד להוות מקור סיכון משמעותי לאוכלוסייה, ובמיוחד לתושבי גבעת ברנר והסביבה, שהמפעל מתוכנן להיבנות סמוך מאוד לבתיהם, וזאת לנוכח סוג החומרים שעתידים להיות מאוחסנים בו וכמויותיהם. בדיקת מומחה מטעם העותרים, המהנדס דורון שוורץ, שבוצעה בהתאם לתרחישי הסיכון המופיעים במדיניות מרחקי ההפרדה של המשרד להגנת הסביבה, מצאה כי בתרחיש של דליפה חמורה טווחי הסיכון מהמפעל מגיעים ל-1.8 ק"מ. גם המשרד להגנת הסביבה קבע כבר ביולי 2020 כי מפעל הסוללות אינו עומד במדיניות מרחקי ההפרדה, ועל כן לא אושר על ידו.

 

מפגינים נגד הקמת מפעל הסוללות בגבעת ברנר (צילום ארכיון: מטה המאבק)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן