fbpx

סיעת חד"ש בהסתדרות המורים עתרה נגד קיום הבחירות ביישובים הערביים ובערים המשותפות

וועדת הבחירות החליטה לא להציב קלפיות ניידות ביישובים ערביים, מה שעלול למנוע הצבעה של מורים רבים

בבחירות לראשות הסתדרות המורים שיתקיימו מחר (שלישי), יבחרו כ–140 אלף גננות ומורים בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים את מזכ"לית הארגון ואת הרכב ההנהגה. מול המזכ"לית הנוכחית, יפה בן דויד, תתמודד יעל אביטל, מנהלת בית ספר המעיין לחינוך מיוחד בירושלים. אביטל, המייצגת את סיעת נחל, היא המועמדת העיקרית מול בן דויד, המייצגת את סיעת אמי, אף שבבחירות מתמודדות שתי סיעות נוספות ובהן סיעת חד"ש הוותיקה שסמליה האותיות ר"פ.

יצוין שסיעת חד"ש עתרה אתמול נגד הנהגת הארגון ודרשה לדחות הבחירות ביישובים הערביים ובערים המשותפות. זאת, בשל החלטה אנטי-דמוקרטית בעניין הצבת קלפיות – שבכוחה למנוע את הצבעתם של רבבות מורים ערבים ויהודים.

בגיליון "זו הדרך" האחרון פורסם ריאיון את מואפק ח'לאילה, ראש רשימת חד"ש בבחירות להסתדרות המורים בו הוא הצביע על כך ש"זו שנה שלישית ללא הסכם קיבוצי בתוקף. לאורך התקופה אמרו לנו שוב ושוב שאין ממשלה ואין עם מי לדבר. ההסכם העיקרי בדבר אופק חדש נגמר, אבל בינתיים חתמנו על שורה של הסכמים פרטניים: חישוב ימי מחלה למורים, שיטת חישוב הפנסיה למורים והסכם של סגני מנהלים. עכשיו צריך לקיים מו"מ לחתימה על הסכם כללי".

בתשובה לשאלה "מדוע הצטרפה סיעת חד"ש לקואליציה בהסתדרות המורים?", השיב ח'לאילה "היינו בדילמה מאוד עמוקה אם להמשיך ולהיות באופוזיציה או לשרת את המורים שתמכו בנו מהקואליציה. קואליציה משמעותה חברות במוסדות ההסתדרות. זו עמדה המאפשרת לפתור בעיות של מורים ולסייע להם. בעשרות השנים בהן היינו באופוזיציה, הידע שלנו היה מוגבל וגם המעורבות שלנו הייתה נמוכה. חשוב לדעת מה מתרחש בתוך מנגנוני הסתדרות המורים – במו"מ לחתימה על הסכם קיבוצי, בוועדות ובפעילות השוטפת. בדיונים בינינו הגענו לבסוף להחלטה להיכנס לקואליציה, למרות הקשיים".

 

בעל זכות בחירות בהסתדרות המורים יוכל לברר מיקום הקלפי בו הוא מצביע בקישור :

http://Hamorim2021.co.il

 

לריאיון המלא עם מואפק ח'לאילה, ראש רשימת חד"ש בבחירות להסתדרות המורים:

https://zoha.org.il/103428

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן