fbpx

קריאה להתגייסות של פעילי שלום לקציר באדמות הכפר הפלסטיני דיר ג'ריר

צריך להתגבר על הפחד מאלימות המתנחלים ולהציל כמה שיותר תבואה, כדי שהשקעת החקלאים לא תרד לטימיון

זו קריאה להתגייסות של פעילי שלום ישראלים לקציר שהחל היום (שישי) באדמות הכפר דיר ג'ריר. דיר ג'ריר הוא כפר פלסטיני בנפת רמאללה ואל-בירה וממוקם על כביש 449, במרחק של כ-7 ק"מ צפונית-מזרחית מרמאללה בשטחים הפלסטינים הכבושים. הוא ממוקם על גבעה המשקיפה על עמק הירדן בגובה של כ-900 מטר, צפונית לכפר טייבה.

השנה הצלחנו לזרוע יותר אדמה מאשר בשנה שעברה באזורי צומת טייבה ודיר ג'ריר. אבל, מהיום שזרענו, המתנחלים החומדים את השטח הביאו את עדריהם לחלקה כדי למנוע את גידול התבואה. זכינו להכרעה של מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) לפיה אסור למתנחלים להכניס את עדריהם לשטח, התקדמנו במאבק המשפטי, יש שיפור מסוים בהיענות המשטרה ובהתגייסות בעלי קרקע. נכון לעכשיו, הצלנו הרבה יותר תבואה, לעומת השנה שעברה.

אבל קשה להתגבר על הפחד של החקלאים הפלסטינים. סברתי שחלק מהרועים יחזרו ממגורי חורף לאחר חודש הרמדאן, כדי ליהנות מהתבואה שהצלנו.  אבל, כרגע כולם מפחדים. לצערי, האלימות והאיומים של המתנחלים עשו את שלהם. יש אלה שאומרים "תיראה מה המתנחלים כבר עשו לך… ומה הם יעשו לנו?". הצענו להתגורר עמם פרק זמן, שנלווה אותם או שניקח את הצאן לשטחי מרעה בלעדיהם. אבל הפחד גדול מדי. אך, אנו  מחויבים לא רק לבעלי קרקע; איך נסתכל בעיניים של החקלאי שמעבד את הקרקע הזו ורועה בה זה עשרות שנים, ועכשיו מאבד עשרות אלפי שקלים מדי שנה וכל השקעתו יורדת לטמיון לנגד עיניו?

הדבר היחיד שניתן לעשות עכשיו הוא שנקצור כל מה שנשאר. עשינו את זה בקטן לפני שנתיים, אבל עכשיו זה צריך לעשות בגדול. אני מאוד מודה לכל אחד ואחת שהביע הזדהות והערכה לאחר שספגתי מכות מהמתנחלים, אבל ההערכה האמיתית שאני זקוק לה כעת היא עזרה במשימה שאנו לא יכולים לבצע בלי התגייסות רחבה. לפני הרבה שנים למדתי שיחד האמיתי הוא העשייה המשותפת. ככל שנהיה רבים יותר, כך ניתן יהיה לקצר את ימי העבודה בשדה.

 

לפרטים נוספים, הרשמה והסעות: torat.tzedek@gmail.com

אדמות דיר ג'ריר (צילום: מחסום-וואטצ')

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן