fbpx

קסטיליו מוביל בסקרים: השמאל בפרו מתאחד לקראת הסיבוב השני בבחירות לנשיאות

מפלגות השמאל הפרואניות חתמו על "הסכם למען התחדשות פרו" ויתמכו במועמדותו של המורה פדרו קסטיליו

השמאל בפרו מתאחד סביב המועמדות  של פדרו קסטיליו, המורה ומנהיג איגוד עובדי ההוראה, לקראת הסיבוב השני של הבחירות שיתקיימו ב-6 ביוני הקרוב. מועמד השמאל העקבי זכה ברוב הקולות בסיבוב הראשון בבחירות לנשיאות ולפרלמנט שנערכו ב-11 באפריל האחרון. מהתוצאות עולה קסטיליו זכה ב-19% מקולות הבוחרים ואילו מועמדת הימין הניאו-ליברלי, קייקו פוג'ימורי ב-13%. מועמדת שמאל נוספת מהקואליציה "כולנו למען פרו", ורוניקה מנדוסה, ראשת העיר לשעבר של הבירה לימה, זכתה ב-8%. המועמדת מנדוסה קיבלה את תמיכתן של שתי המפלגות הקומוניסטיות הפרואניות וארגוני שמאל נוספים. זאת לאחר שבבחירות הקודמות המועמדת מטעם "כולנו למען פרו" הגיעה למקום השלישי.

השבוע נפגשו קסטיליו, שמפלגתו "פרו חופשית" מגדירה את עצמה מרקסיסטית-לניניסטית, עם מנדוסה וחתמו על ברית פוליטית "למען התחדשות פרו". הם אף סיכמו על תכנית פעולה לממשלה הבאה הכוללת חיסון המוני וללא תשלום כדי להתגבר על מגפת הקורונה הפוגעת קשה במדינה, תכנית כלכלית לשיקום המשק על בסיס שלילת המדיניות הניאו-ליברלית של הממשלות הקודמות, קידום הצדק החברתי, מאבק בשחיתות – בייחוד בקרב הפוליטיקאים והם אף הסכימו שיש לחוקק חוקה חדשה. לפני ששני מנהיגי השמאל הגיעו להסכם, קסטיליו קיבל 41% תמיכה בסקרים ואילו פוג'ימורי פיגרה אחריו וקיבלה רק 32% תמיכה.

 

עוד בנושא:

 

 

מנהיגי השמאל הפרואני ורוניקה מנדוסה ופדרו קסטיליו לאחר חתימת ההסכם (צילום: פרו ליברה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן