fbpx

ההסתדרות עתרה לבית הדין: ראש עיריית נצרת מקצץ בשכר עובדי הניקיון

לפי ההסתדרות, הפגיעה בשכר הגיעה במקרים מסוימים להפחתה של 2,000 שקלים לחודש לעובד

בית הדין לעבודה בנצרת הורה לעיריית נצרת להקפיא את הפחתת השכר והפגיעה החד צדדית בתנאי עובדי התברואה בעירייה עד לדיון שיתקיים מחר (שני). את הבקשה הגישה ההסתדרות על ידי עו"ד ורד ויץ ועו"ד תאופיק ראבח לאחר שבחודש דצמבר הודיעה העירייה לעובדים כי בשל מצבה הכלכלי של העיריה הוחלט לצמצם את שעות העבודה ולאסור על שעות נוספות, שעות כוננות ועוד. על כך מסרה הסתדרות המעו"ף.

במכתב ששלח ראש העיר השנוי במחלוקת, עלי סלאם, לעובדים נכתב כי ההחלטה התקבלה "בשל המצב הכלכלי הקשה בו נמצאת עיריית נצרת בשל נגיף הקורונה, וכדי להבטיח את המשך העסקת כלל העובדים במחלקה". בכתב הבקשה ציינה ההסתדרות כי הפגיעה בשכר הגיעה במקרים מסוימים להפחתה של 2,000 שקלים לחודש לעובד. פניות לעירייה בנוגע לקיצוץ לא זכו למענה.

בהסתדרות סבורים כי הפעולה החד צדדית אינה חוקית בשל חובתה של העירייה לנהל משא ומתן כחלק מיחסי העבודה הקיבוציים, ופעולותיה מנוגדות לחוקת העבודה ברשויות המקומיות ומפרה את ההסכמים הקיבוציים עליהם חתומה העיריה. עוד טוענת ההסתדרות כי אי התשלום של רכיבי שכר אלו בשכר חודשים דצמבר וינואר מהווה הפרה של חוק הגנת השכר. השופטת אורית יעקבס קיבלה את בקשת ההסתדרות לסעד ארעי, וקבעה כי הפגיעות החד צדדיות בשכר מבוטלות עד לקיום הדיון מחר.

 

 

ראש העיר נצרת, עלי סלאם (צילום: ויקימדיה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן