fbpx

הוארך מעצרם של שני מפגינים שלקחו חלק במחאה באום אל-פחם

"הפושעים מסתובבים חופשי ומטילים אימה על החברה הערבית, אבל המפגינים הערבים מאחורי סורג ובריח"

שופט בית משפט השלום בחיפה, משה גינות, האריך אמש (מוצאי שבת) ביממה את מעצרם של שניים מהעצורים בהפגנה שנערכה ביום שישי באום אל-פחם. השניים הם תושבי העיר מוחמד אגבריה בן ה-20 ומג'די ג'בארין בן ה-22 אותם ייצג הסנגור עו"ד ג'מיל ג'בארין. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרם בשבוע. ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש –הרשימה המשותפת) התייצב לדיון בבית משפט השלום בחיפה ומסר: "הפושעים והרוצחים מסתובבים חופשי ומטילים אימה על החברה הערבית, אבל המפגינים הערבים נרדפים ומוחזקים מאחורי סורג ובריח".

גם עיריית אום אל-פחם גינה אתמול את התנהגות המשטרה בהפגנה ואמרו שזו הייתה "התקפה ברברית ופחדנית על מפגינים שלווים במקום לעצור עבריינים". הם הוסיפו כי "מה שקרה אמש זה אכזריות ופחדנות של שוטרים, מעצרים שרירותיים וחסרי הבחנה של הצעירים תושבי המקום, והכאה בלתי חוקית של מפגינים שלווים".

מאות מתושבי אום אל-פחם, הפגינו בשישי בצהריים, זה השבוע השלישי, מול תחנת המשטרה בעיר בעקבות אוזלת ידה של ממשלת הימין במיגור הפשע והרצח בחברה הערבית. במהלך המחאה בעיר התפתחו עימותים בין מפגינים לשוטרים שחלקם השתמשו באלות ובגז מדמיע. בתום המחאה נמסר על חמישה עצורים ופצוע. ח"כ ג'בארין גינה בסוף השבוע את התנהגות המשטרה וקרא לשחרור את העצורים. "דמו של מוחמד נאסר אגבאריה בן ה-21 עוד לא יבש, והכעס על המשטרה הוא רב לאחר יותר מ-20 נרצחים בעיר בשנים האחרונות. נמשיך להיאבק על הזכות שלנו לחיים וביטחון אישי", הדגיש.

 

סרטון – המשטרה נגד המפגינים באום אל-פחם:

מתכ"זית, פרשים וכוחות יס"מ גדולים בכניסה לאום אל-פחם ביום שישי האחרון (צילום: אל-אתיחאד)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן