fbpx

מונעים מאזרח ישראלי להיכנס לעזה כדי להשתתף באבל על מות אמו

בג"ץ נענה לפני עשרה ימים לבקשת גישה והוציא צו על תנאי המורה למדינה להסביר את החלטתה

בג"ץ נענה לפני עשרה ימים לבקשת גישה והוציא צו על תנאי המורה למדינה להסביר עד מחר (ראשון) מדוע לא תתיר לאזרח הישראלי עיסאם ברכה, להיכנס לרצועת עזה כדי להשתתף באבל על מות אמו.

ברכה, בן 56, לא הצליח להיפגש עם אמו בעשור האחרון לחייה, בשל ההגבלות שכופה ישראל כבר שנים על תנועה אל ומתוך עזה. ב-1 בדצמבר הגיע למעבר ארז בתקווה להספיק לקחת חלק בלווייתה, שהתקיימה באותו היום. במקביל, פנתה גישה בשמו למת"ק עזה בבקשה שיאפשר את כניסתו לרצועה. משפחתו בעזה עיכבה את הלוויה, אך השעות חלפו ללא מענה מהמת"ק. בשלהי היום, ברכה נאלץ לשוב על עקבותיו. לוויית האם התקיימה בלעדיו. למחרת הגיעה התשובה, והיא סירוב לבקשה, "לאור אי-עמידה בקריטריונים ליציאת ישראלים לרצועת עזה בתקופה זו במסגרת המדיניות החלה על התנועה לרצועת עזה בשל התמודדות עם נגיף הקורונה".

לדברי גישה "סיפורו של האזרח ברכה ממחיש כיצד ישראל מנצלת את המגפה כדי להדק את הסגר שהיא מטילה על הרצועה. במסגרת ההחמרה בהגבלות, שנמשכת בלא שינוי ממשי מאז חודש מרץ, ישראל נאבקת כדי לשלול תנועת אנשים מעזה ואליה אף בנסיבות הומניטריות דוחקות, זאת בניגוד למאמצים שנעשים בעולם, ובישראל, לאזן בין שמירה על בריאות הציבור לבין צרכים של אוכלוסייה מתפקדת".

ב-7 בדצמבר עתר הארגון בשמו של ברכה לבג"ץ. "טענו שהסירוב לבקשתו גורף, בלתי מידתי ובלתי סביר באופן קיצוני". התערבויות משפטיות קודמות של "גישה", שאתגרו את "סגר הקורונה", הובילו להפשרת האיסור על מעבר לצורך השתתפות בלוויה מעזה לישראל, ומהגדה לרצועה, אך למרות זאת, התעקשה המדינה לסרב לכניסה מישראל לעזה לאותו הצורך.  בדיון שהתקיים ב-9 בדצמבר, השופטים תהו מדוע המקרה של ברכה שונה מאחרים, שבהם המדינה מאפשרת תנועה בנסיבות של אֶבֶל. הם גם התקשו להבין מדוע ישראל לא מסתפקת בהתחייבותו לבידוד בשובו, כפי שנדרש מהחוזרים מחו"ל. עוד ביקרו את חוסר השקיפות במדיניות כלפי לעזה. לבסוף, הורו לשקול את המקרה הפרטני בנפרד מהמדיניות. מגישה נמסר "בג"ץ חייב לקבל את העתירה כדי שברכה יוכל לממש את זכותו לחיי המשפחה. ללא התערבות בית המשפט, ישראל תמשיך להטיל הגבלות גורפות, שרירותיות ולא חוקיות על התנועה אל עזה במסווה של 'דאגה לבריאות הציבור'".

 

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן