fbpx

שבוע שמיני לשביתה במכללות: הצדדים אמורים להתייצב בית הדין לעבודה

השביתה של מרצי הסגל הזוטר ב-12 מכללות ציבוריות נכנסה הבוקר (ראשון) לשבוע השמיני

השביתה של מרצי הסגל הזוטר ב-12 מכללות ציבוריות נכנסה הבוקר (ראשון) לשבוע השמיני. על פי פסיקת בית הדין לעבודה בנצרת, מחר בצהריים אמור להתקיים דיון בנושא במעמד כל הצדדים, לרבות נציגים מוסמכים מטעם ועד ראשי המכללות (ור"מ), משרד האוצר והוועדה לתקצוב ולתכנון של ההשכלה הגבוהה (ות"ת).

יצוין שבית הדין האזורי לעבודה בנצרת לא קיבל ביום חמישי האחרון את בקשת הנהלת מכללת כנרת לצו מניעה נגד שביתת המרצים במכללה כחלק מן השביתה הנמשכת ללא הפוגה מאז תחילת שנת הלימודים האקדמית. יו"ר ועדת הכנסת להשכלה גבוהה, ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) בירך על החלטה והדגיש "ניסיונו של נשיא מכללת כינרת ויו"ר ור"מ – ועד ראש המכללות, פרופ' שמעון גפשטיין, לכפות על המרצים השובתים ללמד, לצד התעלמותו השיטתית מפניות מהכנסת – מחפירים ומעידים שאינו מעוניין כלל בטובת הסטודנטים או המרצים".

"אנו שמחים כי בית הדין הבין שלב הבעיה מצוי בניסיון המצער של ור"מ לפרק את מסגרת המו"מ הארצי ולנסות ולכפות על סגלי ההוראה הסכמים מקומיים ולכן נמנע מלתת צווי מניעה וקרא לצדדים לחדש את המו"מ כדי לסיימו. לצערנו, בימים שחלפו מאז שהם פוצצו את המו"מ, ראשי ור"מ מתחמקים מבקשתנו לחזור למו"מ וגם נמנעו מהופעה בדיון שערכה השדולה להשכלה גבוהה", נמסר מאיגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות של כוח לעובדים. יצוין שמרצי המכללות הציבוריות השובתים הפגינו בשבוע שעבר מול ביתו של פרופ' גפשטיין בחיפה. ההפגנה נערכה לאחר שוור"מ הודיע ביום שלישי על פרישה מהמשא ומתן בין הצדדים. השובתים גם הפגינו מול ביתו של מנכ"ל ור"מ, בני אלון, בתל מונד.

 

 

מרצות המכללות הציבוריות מפגינות מול ביתו של השר להשכלה גבוהה, זאב אלקין, בגבעת זאב שבשטחים הכבושים (צילום: כוח לעובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן