fbpx

כמו טראמפ – גם נתניהו ילך: תנועות המחאה יצעדו בי-ם מרחוב הפורצים לעבר כיכר פריז

ביום חמישי הפגינו מאות בצעדה שחצתה את רמת גן וגבעתיים והמשיכה לתל אביב

תנועות המחאה הדורשת את התפטרותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו המואשם בשחיתות ואת ממשלתו הימינית יצעדו הערב (מוצ״ש) בירושלים בשעה 18:30 מרחוב הפורצים 4 (כיכר יוני נתניהו) לעבר רחוב בלפור. התנועות מסרו "לא משנה איפה הם יסתתרו – נגיע לשם. נצעד בכל מקום. נביא את בלפור לכל פינה בישראל. הם הייאוש, אנחנו התקווה". כמו כן, כמדי שבוע, צפויות הפגנות ומשמרות מחאה בגשרים, ברחובות ובצמתים. בשעה 20:00 תיערך ההפגנה המרכזית בתל-אביב בכיכר הבימה בהשתתפות פעילי חד"ש ומק"י.

יצוין שמאות מפגינים השתתפו ביום חמישי בצעדה נגד נתניהו שהחלה ברמת גן, עברה בגבעתיים והמשיכה לתל אביב. הצעדה החלה בצומת ברמת גן שבו הותקפו מפגינים בכמה תקריות בתקופה האחרונה. עד כה לא נעצר אף חשוד בתקיפות. המפגינים קראו: "לא נסכים לממשלה של מושחתים", ו"הון שלטון עולם תחתון", ונשאו צוללות מתנפחות ודגלים אדומים.

בהגיעם לתל אביב, המפגינים צעדו לכיוון ביתו של השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה שוטרים ניסו למנוע מהמפגינים להגיע קרוב לבית השר ועימותים התפתחו בין הצדדים. כאשר המפגינים ניסו לפרוץ חסימה משטרתית כשהם מחזיקים באחת הצוללות, השוטרים פעלו באלימות רבה והעיפו את המיצג אל מעבר לגדר לשטח פתוח בדרך השלום – הרחק מהישג ידם של המוחים.

"הדגלים השחורים" מסרו לפני תחילת ההפגנות: "השבוע נחשף מה מעסיק את נתניהו – הטבות מס והעלאת שכר לחברי הכנסת שלו. לביבי לא אכפת מהאזרחים". בארגון המחאה "קריים מיניסטר" אמרו: "כמו טראמפ, גם נתניהו רומס כל חלקה טובה בניסיון נואל להיאחז בקרנות המזבח. נפגין נגד ההסתה והמחדלים של נתניהו עד שיילך".

בתוך כך, בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא אתמול צו ביניים המורה לעיריית ירושלים ולמשטרה לא להרוס את מאהל המחאה של תנועת "אין מצב" שהוקם סמוך למעון ראש הממשלה. אנשי התנועה אמיר השכל, אסף אגמון ורונית ארנפורינד עתרו נגד כוונת העירייה להרוס את המאהל השבוע, בטענה כי היא נסוגה מהסכמות אליה הגיעה עם המוחים עקב לחצים פוליטיים. השופט המחוזי עודד שחם הורה לעירייה לא לפרק את המאהל עד 11 בנובמבר, והיא נדרשת להגיב לעתירה עד אז.

בעיתון "הארץ" פורסם אתמול שמשטרת ירושלים עורכת מעקב שוטף אחר מאהל המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור באמצעות מצלמות שמופעלות בידי תצפיתנים. חלק מהמצלמות נפרסו באזור בחודשים האחרונים בשל התרחבות המחאה, והמעקב מתבצע גם כאשר אין הפגנות במקום. המצלמות הן חלק ממערך "מבט" של משטרת ירושלים, ואינן קשורות למערך המצלמות של שירות הביטחון הכללי, הממונה על אבטחת מעון ראש הממשלה. התצפיתנים עוקבים אחר הנעשה במקום, בלי ידיעת הנוכחים במאהלי המחאה, ובאירועים חריגים מזעיקים ניידות.

דגלים אדומים בהפגנה שנערכה ביום חמישי האחרון ברמת גן, גבעתיים ותל-אביב (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן