fbpx

חשיפה בערוץ 12: המשטרה לא אוכפת את החוק כלפי הטרור היהודי בגלל הנחיית בן גביר

על פי ארגוני זכויות אדם מאז תחילת המלחמה בעזה מתנחלים רצחו לפחות 11 תושבים פלסטינים בגדה המערבית

המשטרה לא אוכפת את החוק כלפי טרור יהודי בשטחים הכבושים בגלל הנחייה של השר לביטחון פנים איתמר בן גביר. כך נטען במסמך סודי שגיבש מפקד פיקוד המרכז ושתוכנו נחשף אמש (חמישי) על ידי אילנה דיין במהדורת החדשות של ערוץ 12. המסמך מתריע כי אין יכולת להתמודד עם פשעי שנאה נגד פלסטינים. יצוין שעל פי ארגוני זכויות אדם ישראלים מאז תחילת המלחמה בעזה מתנחלים רצחו לפחות 11 תושבים פלסטינים בגדה המערבית.

המסמך, שחיבר מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, מזהיר כי המשטרה לא מטפלת בטרור יהודי. האלוף פוקס צירף למסמך חוות דעת של בכירים בשב"כ, בהם ראש השב"כ רונן בר, בו קבעו, כי המשטרה כמעט ולא אוכפת פשיעה לאומנית-גזענית יהודית. בשב"כ מדווחים על שיחות עם בכירים במשטרה מהן עולה כי מדובר הנחיה של השר לבכירי מחוז ש"י של המשטרה – להימנע מאכיפה כלפי גורמי ימין קיצוני.

המסמך כולל דוגמאות למקרים של חוסר אכיפה שבהם השב"כ הביא מידע ולא בוצעו מעצרים – או שהשחרור התרחש באופן מיידי. במקרה אחד נרשמה הכתובת "נקמה", והדבר לא הוגדר כפשיעה לאומנית. הטענה בחוות הדעת היא שבן גביר מנחה את מחוז ש"י להימנע מאכיפה, והתוצאה – אין יכולת להתמודד עם האירועים ולמנוע התלקחות בשטח.

יצוין שבעקבות החשיפה הבוקר פנה עו"ד איתי מק בשם "תג מאיר" בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד השר בן גביר ומפקד מחוז ש"י של משטרת ישראל ניצב עוזי לוי בגין הפרה שורה ארוכה של חוקים ופסקי דין. במכתבו הארוך ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב מיארה, דורש עו"ד מק את התערבותה המיידית "לנוכח חומרת החשיפה של העיתונאית דיין".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/125415

אילנה דיין חושפת של המסמך של אלוף פיקוד הצפון, אמש, בערוץ 12 (צילום מסך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן