fbpx

ח"כ עטאונה: אין פתרונות מיגון ל-120 אלף אזרחים ב-35 ישובים לא מוכרים בנגב

ועדת הכספים הקציאה 50 מיליון שקל לטובת מיגון הרשויות הבדואיות, תוך התעלמות ממצב הכפרים הלא מוכרים

ועדת הכספים אישרה אתמול (שני) הקצאה של 50 מיליון שקלים להוצאות חירום והצבת מיגוניות ברשויות הערביות-בדואיות בנגב. 15 מיליון שקלים אושרו כמזומן, ו-35 מיליון שקלים כהרשאה להתחייב. על פי ההערכות ל-120 אלף אזרחים, תושבי הכפרים הלא מוכרים ערבים-בדואים בנגב, אין מיגון ואין הגנה בפני טילים.

יצוין שתושבי הכפרים הבדואים בנגב שילמו מחיר יקר בגלל היעדר מיגון. בבוקר ההתקפה הרצחנית של החמאס, ב-7 באוקטובר, נהרגו 10 תושבים בבתיהם מירי טילים, שישה מהם ילדים. שבעה ערבים-בדואים נוספים נהרגו מאש אנשי החמאס.

ח"כ יוסף עטאונה (חד"ש-תע"ל) אמר בישיבת ועדת הכספים שמימון יועבר לרשויות המקומיות, אבל ברחבי הנגב כ-120 אלף תושבים שמתגוררים ב-35 יישובים לא מוכרים. "הרשות להסדרת התיישבות הבדואים מקדמת מיגון שלא מתאים לבני אדם בשעת חירום". הוא התייחס למיגון פריק מסוג "אסקו", כלומר תיחום אזור על ידי הצבת סלילי בטון. "הפתרון הוא תכנוני", הדגיש "צריך לתת אפשרות לבנות ממ"דים כמו לכולם. צריך סטנדרט מיגון כמו לכלל האזרחים". "זהו צעד בכיוון הנכון, אך לא מספיק", הוסיף ח"כ אחמד טיבי (חד"ש-תע"ל) בדיון בוועדה. "זה עניין של חיים ומוות".

ראש עיריית רהט, עטא אבו מדיע'ם אמר שהסכום יספיק להצבת 800-700 מיגוניות בלבד למרות שהתושבים בנגב זקוקים לאלפי פתרונות מיגון. "ברהט יש 160 גנים, מהם 60 לא מוגנים, אך החזרנו את כולם לפעילות. נוסף על כך, יש אצלנו 10,000 תושבים שמתגוררים בפחונים". פיקוד העורף הציב באחרונה כ-30 מחסות משקים ממולאים חול וגורמים נוספים הציבו כ-200 מיגוניות מאולתרות מצינורות בטון. אך לדברי התושבים הצינורות הם קטנים ואינם עומדים בתקן פיקוד העורף, ולכן נעשה עכשיו פיילוט של שימוש במכולות מחופרות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124901

"מיגון נגד טילים" נוסח צה"ל עבור הפזורה הבדואית בנגב: שקים ממולאים חול (צילום: דובר צה"ל)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן