fbpx

מאות מרצים באונ' העברית קוראים ליצור מרחב בטוח לסטודנטים ולאנשי סגל ערבים

במכתבם המרצים הביעו חשש ממשי מקריסת מרקם החיים המשותף בין יהודים וערבים בקמפוסים

יותר מ-400 מרצים המלמדים וחוקרים באוניברסיטה העברית קוראים להנהלה ליצור מרחב בטוח לסטודנטים ולאנשי סגל הערבים. במכתב שנשלח אתמול (ראשון) להנהלת האוניברסיטה וחתום על ידי אנשי סגל ההוראה יהודים וערבים נאמר: "הטבח הזוועתי שביצע החמאס ב- 7 באוקטובר הותיר את כולנו – יהודים וערבים – המומים, שבורי לב, מזועזעים וזועמים. לא מעט מחברי קהילת האוניברסיטה העברית, בני משפחותיהם או מכריהם נפגעו במתקפה של החמאס. רבים מגויסים, ולרבים מהסטודנטים הערבים יש בני משפחה ומכרים בעזה. ימי המלחמה הקשים שאנו חווים  מלווים באובדן, אבל והרבה מכאוב. כתוצאה מכך, העמיק עוד יותר השסע בין הרוב היהודי והמיעוט הערבי במדינה. אנחנו חשים, בצער, שאווירה זו חדרה גם אל תוך קהילת האוניברסיטה העברית".

לדברי המרצים "אנחנו עדים לתחושות קשות בקרב יהודים וערבים שאין די הכרה פומבית במצוקה של המיעוט הערבי – סטודנטים וחברי סגל – במתן תמיכה, הגנה ותחושת שייכות לקהילת האוניברסיטה. למרות פעולותיה הברוכות והנחושות של יחידת המגוון, אנו מתקשים לדמיין כיצד ניתן יהיה לפתוח את שנת הלימודים באווירה הנוכחית, וחרדים מאוד שרקמת היחסים העדינה, שנבנתה בעמל כה רב ולאורך שנים, נפרמת לנגד עינינו. אנחנו מבקשים ומקווים שהנהלת האוניברסיטה תוביל בעת הזו שיח אחר, שיח שמצפה מכולם לאיפוק, שמכיר במצוקה, שמכיל, ושמעניק תחושת ביטחון, תמיכה והגנה לכולנו – גם למיעוט שבתוכנו. כולנו – יהודים וערבים – ראויים להגנה הזו".

"כולנו חלק מהמרקם החברתי של ישראל ושל האוניברסיטה העברית. גם בעתות סערה וזעם, ואולי דווקא בזמנים כאלה, אנו מאמינים שהאוניברסיטה צריכה ויכולה לתפקד כמרחב בטוח למגוון דעות, להיות מקום של סובלנות וסבלנות, וקיום משותף של יהודים וערבים בעת הקשה הזו אנו מבקשים לקבל מהנהלת האוניברסיטה מסר פומבי של שותפות, שייכות, גיבוי, הגנה וסובלנות לכלל חברי קהילת האוניברסיטה העברית, מסר שיאפשר קיום המבוסס על ערכים של שוויון וחופש ביטוי ומחשבה שהם לב ליבה של העשייה האקדמית ושל מוסד האוניברסיטה", הדגישו.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124959

מחאת ראשי האקדמיה נגד ההפיכה המשטרית בקמפוס ספרא בגבעת רם. פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה העברית אמר "רק בדיקטטורות משנים את כללי המשחק ללא הסכמה. נמשיך להילחם ולא נוותר", 23 ביולי 2023 (צילום: האוניברסיטה העברית)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן