fbpx

מוחמד ברכה: משטרת המחשבות של בן גביר אסרה לקיים מפגש יהודי-ערבי בחיפה

ברכה גינה בחריפות את הפגיעה בחפים מפשע בשני הצדדים ומתח ביקורת קשה על ההסתה נגד האוכלוסיה הערבית

יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה האשים הבוקר (חמישי) את "משטרת המחשבות ואת משטרת בן גביר" בביטול כנס יהודי-ערבי הקורא להפסקת המלחמה, שהיה אמור להתקיים הערב בחיפה.

במסיבת עיתונאים שנערכה בנצרת, בה השתתפו חברי הכנסת עאידה תומא-סלימאן ויוסף עטאונה (חד"ש), יו"ר חד"ש עיסאם מח'ול ויו"ר ועד הרשויות המקומיות הערביות מודר יונס, הדגיש ברכה כי ועדת המעקב מגנה באופן נחרץ את הפגיעה "בחפים מפשע ובאזרחים מכל הצדדים". לדבריו, "רק מי שהוא מעוות ופגוע מוסרית עושה הבחנה בין תינוק לתינוק". עם זאת, ברכה מתח ביקורת קשה על הסימון של האוכלוסייה הערבית בישראל כחזית נוספת במלחמה. "לא נקבל מלחמת נקמה נגד העם הפלסטיני. ישראל לא יכולה לבנות את הביטחון שלה על גופות הפלסטינים" הוסיף. לדבריו ממשלת הימין "רודפת את הציבור הערבי על כל רבדיו כדי למנוע מפגשים פוליטיים ולסתום פיות".

יו"ר הכנסת לשעבר אברהם בורג, שהשתתף אף הוא במסיבת העיתונאים, הצטרף לגינוי מעשי חמאס והוסיף כי "אין ולעולם לא תהיה שום דרך מוסרית להצדיק את מעשיו בעוולות הכיבוש". לדבריו "יש כיבוש ויש אפליה. יש סבל ויש שלילה עמוקה וארוכה של זכויות אדם, פשעי החמאס לא יסתירו את המציאות הזו ולא יכולים להצדיק אותה". "ממשלת הנאשם נתניהו ומשטרת נוער הגבהות של בן גביר רוצות לחבר שלוש חזיתות ליצירת מלחמת גוג ומגוג". עוד הוא קרא "לחילופי כל השבויים וכל האסירים הפלסטינים כולם". "יהודים וערבים מתייצבים ביחד נגד סתימת פיות. כאשר התותחים רועמים, מוזת הדמוקרטיה חייבת להישמע", הדגיש.

יצוין שהמשטרה אסרה לקיים בחיפה מפגש יהודי-ערבי שיזמה ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי. מטרת המפגש "להשמיע צעקה משותפת נגד המלחמה, ההרס והנקמה ובעד הצדק, השפיות והאנושיות"‎. לקראת מסיבת העיתונאים שנערכה היום מסר דובר ועדת המעקב: "משטרת ישראל הורתה על בעלי האולם בו אמור היה להתקיים המפגש שבמידה והם יארחו אותו – האולם ייסגר". עוד נמסר "הצעד הזה הוא מסוכן ביותר ומבטא את החרפת המתקפה הפשיסטית והאנטי-דמוקרטית והוא חלק ממצור פוליטי נגד האזרחים הערביים, שכוללת מניעת הידברות עם הכוחות המתקדמים והדמוקרטים בחברה היהודית".

"בימים קשים אלו, בהם אנו עדים למראות זוועתיים של הרג נשים, קשישים וילדים החפים מכל פשע ברצועת עזה ובדרום, בנוסף להרס בלתי נתפס של תשתיות חיים בסיסיות, בין היתר פגיעה בבתים, בתשתיות מים, באספקת חשמל תקינה, בכלכלה ועוד, ממשלת הימין הקיצונית בהנהגת נתניהו, בן גביר וסמוטריץ', מובילה מדיניות של השתקה, הפחדה ורדיפה מקארתיסטית נגד כל קול וכל עמדה הקוראת להפסיק את המלחמה ולמנוע פגיעה נוספת בחפים מפשע‎", נכתב בהזמנה למפגש בחתימתו ברכה.

בתוך כך, האגודה לזכויות האזרח פנתה ליועצת המשפטית לממשלה ולפרקליט המדינה בבקשה לפתוח בחקירה נגד השר לביטחון לאומי בן גביר על כך שכינה את השופט המחוזי ערפאת טאהא "אויב מבית". בן גביר התייחס בדבריו להחלטתו של טאהא לשחרר למעצר בית את השחקנית מאיסה עבד אל-האד  החשודה בהסתה בעקבות רשומה שפרסמה ברשתות החברתיות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124873

אברהם בורג ומוחמד ברכה (במרכז התמונה) במסיבת העיתונאים שנערכה הבוקר בנצרת (צילום: ערב48)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן