fbpx

מאות חסמו את רחוב קפלן בדרישה לעסקת שבויים; מחאות מול ביתם של נתניהו, שרים וחברי כנסת

עימותים בין מפגינים לאנשי ימין נרשמו בירושלים, רחובות ורעננה ותל אביב, מפגינה פונתה לבית חולים

מאות הפגינו אמש (מוצאי שבת) בשלושה מוקדים ברחוב קפלן בתל-אביב, בסמוך למשרד הביטחון ולמטה הכללי של צה"ל כדי להביע תמיכה בדרישה לשחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס ולעסקת שבויים. בין היתר המפגינים קראו להתפטרות ממשלת הימין, "ביבי לכלא" ו"ביבי רוצח". בריונים ניסו לתקוף את המחאה ונבלמו על ידי המפגינים והמשטרה הרחיקה אותם מהמקום.

עקב כך, המפגינים חסמו במשך דקות ארוכות את הרחוב. ההפגנה נערכה בעת שבמטה הכללי נערכה ישיבת שרים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו. גם בשעות הצהריים מאות מפגינים חסמו את קפלן ודרשו את התפטרות ממשלת הימין. במקום ניצב מאתמול אביחי ברודץ, שניצל בסוף השבוע הקודם מטבח החמאס בקיבוץ כפר עזה אבל אשתו הגר ושלושת ילדיו עפרי, יובל ואוריה נחטפו. ברודץ פתח שביתת מחאה מול בסיס הקריה מתכוון להישאר שם עד להשבת החטופים.

כמו כן, בקרבת מקום נערך טקס זיכרון והזדהות עם משפחות הנופלים, הנרצחים, החטופים והנעדרים, בהובלת תנועת ‫"מחדל 23". מהתנועה נמסר כי המוחים יתכנסו ברחוב קפלן, מול אביחי  ברודץ והכניסה הראשית לקריית הממשלה מדי יום בין השעות 10:00 ל-13:00 ובין 17:00 ל-20:00; בשישי בבוקר בין 10:00 ל-13:00 ובמוצ"ש מהשעה 19:00 עד 21:00.

במקביל להפגנה בקפלן נערכו מספר מחאות מול הבתים של ראש הממשלה בירושלים ושל שרים וחברי הכנסת של הקואליציה הימינית-קיצונית, ביניהם של עידית סילמן ברחובות, יצחק וסרלאוף בצפון תל-אביב, יולי אדלשטיין בהרצליה פיתוח, דני דנון ברעננה, יואב קיש בהוד השרון ויריב לוין במודיעין.

עימותים בין מפגינים לאנשי ימין נרשמו בירושלים, רחובות ורעננה.  מפגינים הקריאו ליד הבית של השרה סילמן את שמות הנרצחים והדליקו נרות נשמה, בדרישה ללקיחת אחריות. אדם קרא לעברם "אנרכיסטים" והטיח בהם כי הם אשמים במלחמה, אז אחרים הצטרפו ואחד מהם אף בעט בנרות הנשמה שהודלקו. גם בירושלים הקריאו המוחים את שמות הנרצחים מול ביתו של נתניהו ברחוב עזה. מולם כעשרה אנשי "לה פמיליה" קראו: "לכו לעזה, תחזרו לגרמניה, בוגדים".  ברעננה, תושבים דיווחו כי בזמן שהניחו נרות נשמה ליד מזרקה ברחוב הנשיאים בעיר, הגיעו למקום תומכי ממשלת הימין, זרקו עליהם ביצים ואף היכו אותם. אישה פונתה לבית חולים בשל חבלה בידה.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/124513

"להפסיק להפציץ – להחזיר שבויים", מפגינים אמש ברחב קפלן בתל-אביב (צילום: ערן טורבינר)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן