fbpx

מטה המאבק של האקדמיה מתכנן לשבש את פתיחת שנת הלימודים בהשכלה הגבוהה

בין ההצעות לדרכי פעולה: שביתת אזהרה בת יום אחד והפגנות המוניות בפתיחת שנת הלימודים

במסגרת המאבק נגד ההפיכה המשטרית של ששלטון הימין מטה המאבק של המרצים במוסדות להשכלה גבוהה מתכנן לשבש את פתיחת שנת הלימודים האקדמית. בכל האוניברסיטאות ובחלק המכללות האקדמיות הכריז הסגל האקדמי על סכסוך עבודה, על רקע קידום מהלכי חקיקת בידי ממשלת הימין. במהלך השבוע הבא יקיימו חברי הסגל במוסדות אסיפות כלליות, ויחליטו על דרכי הפעולה, בין ההצעות: שביתת אזהרה בת יום אחד והפגנות יחד עם ארגוני המחאה הנוספים עם פתיחת שנת הלימודים ב-15 באוקטובר.

בין המוסדות האקדמיים שהכריזו על סכסוך העבודה: סגלי האוניברסיטאות תל אביב, הפתוחה, בן גוריון, חיפה, העברית, מכון ויצמן והטכניון. גם המכללות האקדמית תל אביב-יפו, רופין, שנקר, וגם הסגל הזוטר באוניברסיטת תל אביב הכריזו סכסוך עבודה. עוד סוכם עם ארגוני המחאה בהפגנות שיתקיימו במוצאי שבת 14 באוקטובר, יממה לפני פתיחת שנת הלימודים, יעלו הבמה בעשרות מוקדים נציגי מטה מאבק האקדמיה וסטודנטים. הם יקראו: "בלי דמוקרטיה אין אקדמיה, ובלי אקדמיה אין חשיבה ביקורתית".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/123804

 

סטודנטים בחיפה מפגינים נגד ההפיכה המשטרית של ממשלת הימין, 9 בספטמבר 2023 (צילום: מחאת הסטודנטים חיפה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן