fbpx

בעקבות העברית והטכניון: מרצים באוניברסיטת חיפה הכריזו סכסוך עבודה

ארגון הסגל האקדמי הבכיר של אוניברסיטת חיפה הכריזו הבוקר (ראשון) סכסוך עבודה

ארגון הסגל האקדמי הבכיר של אוניברסיטת חיפה הכריזו הבוקר (ראשון) סכסוך עבודה עקב הסיכונים הממשיים לעבודה המאורגנת והפגיעה הצפויה בתנאי ההעסקה של חברי הסגל האקדמי עם קבלת התיקון האחרון לחוק יסוד: השפיטה, שבו "צומצמה עילת הסבירות". בכך הצטרפה אוניברסיטת חיפה לאוניברסיטה העברית ולטכניון, שגם בהם ועדי הסגל הכריזו סכסוך עבודה נגד ההפיכה המשטרית.

לדברי מטה "מחאת האקדמיה" המאגד מרצים מכל המוסדות להשכלה גבוהה "החלטות אלה נשענות על חוות דעת משפטיות שלפיהן הכרזה זו היא חוקית, שכן התיקון האמור ישליך בצורה ברורה על כל העובדות והעובדים במשק, ובהם אקדמאים, מעבר להשפעה הברורה שתהיה לו על כולנו כאזרחיות ואזרחי המדינה. אנו קוראים לוועדים במוסדות נוספים להצטרף במהרה למהלך זה. עשו זאת היום, בטרם יוסרו עוד ועוד חסמים בדרכה של הקואליציה. עשו זאת כל עוד יש פתח להתנגד, במסגרת דיני העבודה, לשינויים שיהיו בהם כדי לפגוע קשות בשוק העבודה ואגב כך בתחום העיסוק שלנו: התחום האקדמי".

יצוין שגם ארגון סגל ההוראה והמחקר של אוניברסיטת תל-אביב המייצג אלפי מרצים בסגל הזוטר החליט לכנס ביום שלישי הקרוב אסיפה כללית דחופה. זאת, על מנת להחליט על צעדים "לאור תוכניות החקיקה, שמטרתה פגיעה בבית המשפט וביכולתו להגן על אזרחי ישראל מפני החלטות שרירותיות של כל ממשלה, ולנוכח הפגיעה הצפויה בחופש האקדמי ובעבודה המאורגנת"

בין ההצעות שיובאו בפני המתכנסים הצהרה פומבית לפיה: "האוניברסיטאות בישראל אינן יכולות לעמוד מנגד וחייבות לעמוד בחזית הפעולה נגד השינויים המתוכננים שתחילתם בתיקון הקיצוני לחוק השפיטה הנוגע לעילת הסבירות. ארגון סגל ההוראה והמחקר באוניברסיטת תל אביב מצטרף לקריאה של סנאט האוניברסיטה מה-17 ביולי האחרון וקורא להנהלת האוניברסיטה להשבית את האוניברסיטה מלימודים ומחקר, ללא הגבלת זמן, למען עצירת התיקון לחוק השפיטה העוסק בעילת הסבירות בקריאה שניה ושלישית, ולמען התביעה להפסקה מוחלטת של החקיקה המסוכנת לעתיד המדינה".

עוד תוצג הצעת החלטה נוספת "בתגובה לפגיעה בחברי הארגון כתוצאה מהשינויים המשפטיים, האסיפה מסמיכה את ועד הארגון להכריז על סכסוך עבודה ולנקוט בצעדים ארגוניים, כולל אך לא מוגבל לשביתה מלאה של כל חברי הארגון", ועוד: "בתגובה לפגיעה בחברי הארגון כתוצאה מהשינויים המשפטיים, האסיפה מסמיכה את ועד הארגון לנקוט בצעדי הפסקה של פעילות המחקר של חברי הארגון, כולל הפסקה מלאה של המחקר". יצוין שבאוניברסיטאות ומכללות נוספות, המרצים הפעילים נגד ההפיכה המשטרית מתארגנים על מנת שארגוניהם ינקטו בצעדים דומים לאלה שכבר ננקטו בעברית, באוניברסיטת חיפה והטכניון והעומדים להינקט בידי הסגל הזוטר באוניברסיטת תל-אביב.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/122857

"האקדמיה נאבקת על דמוקרטיה, שוויון וצדק", מרצים מפגינים נגד ההפיכה המשטרית (צילום: מחאת האקדמיה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן