fbpx

הסגל הזוטר באוניברסיטאות ומרצי המכללות תומכים בשביתת הסגל הבכיר שמתחילה מחר

המועצה המתאמת של ארגון הסגל האקדמי הזוטר ביקשה מחבריה לא לבצע כל עבודה נוספת כתוצאה מהשביתה

ארגוני הסגל הזוטר באוניברסיטאות ואיגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות הביעו אתמול (שישי) סולידריות עם מרצי הסגל הבכיר העומד לפתחו מחר בשביתה ללא הגבלת זמן באוניברסיטאות.

מהמועצה המתאמת של ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטאות חיפה, תל־אביב, בר־אילן, העברית ובן־גוריון נמסר "אנו תומכים ותומכות במאבקו הצודק של הסגל הבכיר לתוספות שכר מול יוקר המחייה הגובר, ומקווים שוועד ראשי האוניברסיטאות והאוצר יתעשתו במהרה". עוד הבהירו ש"ההוראה המוטלת עלינו תמשיך להתנהל כסדרה. עם זאת, נבקש מכל חברנו שלא לבצע כל עבודה נוספת שתתבקשו לעשות כתוצאה מהשביתה של חברי הסגל הבכיר ובפרט לא לנקוט בכל צעד שמחליש או מסכל את מאבקם".

כאמור, גם איגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות המאוגד בכוח לעובדים, הביע תמיכה במרצים. "אנו, כסגל ההוראה במכללות האקדמיות הציבוריות, מופלים לרעה לעומת האוניברסיטאות ונמצאים מרחק רב מאוד מתנאי ההעסקה של הסגל הבכיר בהן. נמשיך לפעול ולהיאבק לחיזוק מעמדנו ותנאי העסקתנו כמרצים במכללות הציבוריות".

בתוך כך, מתפתח קרב גרסאות סביב הסוגיות שבמחלוקת במו"מ על ההסכם הקיבוצי החדש של מרצי הסגל הבכיר באוניברסיטאות. ערן בר-עוז, דובר הוועדה לתקצוב ולתכנון של המועצה להשכלה גבוהה (ות"ת), מסר כי "ישנה חשיבות רבה בקידום הסכם השכר של הסגל האקדמי הבכיר, באופן שיהלום את עקרונות המסגרת שנקבעו בהסכם הכללי במשק.  ות"ת לקחה על עצמה חלק משמעותי בקידום המו"מ והציעה יוזמות וניסיונות גישור לקשיים שהועלו על-ידי המועצה המתאמת. לצערנו האמירות של נציגי הסגל היו עמומות ומסויגות לאורך כל המשא ומתן ולא נענו באופן ענייני להצעות המפורטות שהועלו בפניהם.  עוד קראה ות"ת "לכל הצדדים לחזור לשולחן הדיונים במטרה לגבש הסכם שייטיב עם כל הצדדים וימנע פגיעה מיותרת במערכת ההשכלה הגבוהה ובציבור הסטודנטים".

ראשי ארגוני הסגל הבכיר אוניברסיטאות חיפה, תל-אביב, העברית, בר אילן, בן גוריון, מכון ויצמן והטכניון השיבו לטענות אלה במכתב ששוגר לאלפי מצרים ובו נאמר כי "המתקפה המתנהלת בימים אלו נגד האקדמיה בכלל, ונגד חברי הסגל בפרט, היא חסרת תקדים. במקום לנסות לייצר סכסוכים בתפוצה רחבה, אנחנו מצפים מוועד ראשי האוניברסיטאות (ור"ה) לעמוד לצידנו – שכם אל שכם עם ארגוני הסגל – במאבק על זכויות חברי הסגל, על תקציבי ההשכלה הגבוהה ועל עצמאות מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל". "המועצה המתאמת הייתה ועודה מוכנה לנהל את המו״מ ביעילות ובכל עת. הפצת מסמך חלקי, מטעה ומוטה לחברי הסגל ולאמצעי התקשורת אינה תורמת לסיום סכסוך העבודה, ואינה תחליף לניהול מו"מ בתום לב ובנפש חפצה", הדגישו.

כאמור, המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר באוניברסיטאות הודיעה שתפתח מחר בשביתה במחאה על העיכוב במו"מ על הסכם שכר חדש מול משרד האוצר. מרצי הסגל הבכיר בכל אוניברסיטאות שבתו שביתת אזהרה בתחילת מאי. בנוסף לשביתה הארצית, המרצים שבתו מדי יום בשני מוסדות השכלה גבוהה ובהם אוניברסיטאות חיפה, תל-אביב, העברית, בר אילן, בן גוריון, מכון ויצמן והטכניון.

"אנחנו לא מבקשים תוספת לבסיס השכר, אלא רק תיקון שכרנו בהתאם לשחיקה שהשכר כבר ספג ועוד יספוג. לא רק שהדרישה הבסיסית שלנו נופלת על אזניים אטומות, אלא שאנו נתקלים חדשות לבקרים בדרישות נוספות לשינויים מרחיקי לכת שמטרתם לשנות לרעה את מבנה השכר ותנאי העבודה שלנו. הדברים הגיעו לשיא בימים האחרונים כאשר עלתה דרישה הזויה ומקוממת שמשמעותה הפחתת שכר לחלק מחברי הסגל. ההתנהלות הזו מצד ור"ה הביאה את המשא והמתן למבוי סתום".

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/121257

מרצות במכללות הציבוריות מפגינות בתל-אביב בדרישה לתוספות שכר, מאי 2020 (צילום: איגוד הסגל האקדמי במכללות הציבוריות)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן