fbpx

חברי ארגון המורים ישביתו ביום ראשון הקרוב את הלימודים בכיתות י' ו-י"א

יו"ר הארגון רן ארז הודיע כי ביום ראשון יכריז על הצעדים הבאים בשביתה

ארגון המורים הודיע בצהריים (שישי) כי הוא מתכוון להשבית את הלימודים בכיתות י' ו-י"א ביום ראשון הקרוב, במחאה על במחאה על חוסר ההתקדמות במשא ומתן מול האוצר על ההסכם הקיבוצי החדש של המורים בבתי הספר העל-יסודיים.

יו"ר הארגון רן ארז הודיע כי ביום ראשון יכריזו על הצעדים הבאים בשביתה. לדבריו, "פעם נוספת המעסיקים ונציגי הממסד הממשלתי והשלטון המקומי יצאו מבית הדין הארצי לעבודה עם כל תאוותם בידם, והמורים אולצו על ידי בית הדין להפסיק את מאבקם הצודק". ארז הוסיף כי צר לו "לראות את חוסר העניין שמגלה שר החינוך, יואב קיש, על המתרחש במערכת החינוך, על המחסור במורים מקצועיים, על הנטישה הקיימת והזלזול של פקידי האוצר בתביעות המורים".

יצוין שגם מרצי הסגל הבכיר בכל אוניברסיטאות ישבתו במשך יומיים בשבוע הקרוב מאותה סיבה: מבוי סתום במו"מ על חידוש ההסכם הקיבוצי. לוח הזמנים של הצעדים הארגוניים הוא: יום שני, 1.5 – שביתה בכל המוסדות. יום שלישי, 2.5 – שביתה בחיפה ובטכניון, יום רביעי – 3.5 – שביתה בת"א, בר-אילן ובמכון ויצמן; וביום חמישי, ה-4.5 שביתה בעברית ובבן גוריון.

יו"ר המועצה המתאמת של ארגוני הסגל האקדמי הבכיר, פרופ' ענת זעירא (האוניברסיטה העברית) מסרה: "שכר המרצים נשחק מסוף 2019 בשיעור של 8.75%. אבל את ראשי האוניברסיטאות ואת האוצר זה לא ממש מטריד, ולא נראה שיש רצון לחתום איתנו על הסכם חדש".

עוד מסרה זעירא, "למרות חודשים של דיונים ובקשות חוזרות ונשנות, עדיין לא קיבלנו מסגרת תקציבית ברורה, שהיא התנאי והפתיח לכל מו"מ כלכלי. ההצעות שהגיעו בשלוש פגישות שהתקיימו בחודש האחרון ולאחר חודשים ארוכים של המתנה וגרירת רגליים, נמוכות משמעותית ממה שקיבלו הארגונים האחרים. מדובר בניהול משא ומתן בחוסר תום לב ובדרך בלתי מקובלת באופן שהביא אותו למבוי סתום".

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/120696

שביתת מורים בכיתות י' ו-י"א ביום ראשון הקרוב (צילום: אונסקו)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן