fbpx

ראשי תוכניות ללימודי תקשורת באקדמיה: ממשלת נתניהו פוגעת בעיתונות

כנס חירום של מועצת העיתונות והתקשורת בישראל נערך אתמול (ראשון) באוניברסיטת בר-אילן

כנס חירום של מועצת העיתונות והתקשורת בישראל נערך אתמול (ראשון) באוניברסיטת בר-אילן. זאת, על רקע האיומים של ממשלת הימין על תאגיד השידור הציבורי, "צמצום תקציביו וסמכויותיו ובצד ההצעה לביטולה של הרשות השנייה כך שהפיקוח על חברות החדשות יהיה פוליטי ולא מקצועי והצעות חוק נוספות". ראשי מערכות התקשורת, עיתונאים בכירים וחוקרים העומדים בראש תוכניות ללימודי תקשורת במוסדות האקדמיים בארץ לקחו חלק בכנס.

בין דוברי כנס החירום נמנו: נשיא מועצת העיתונות והתקשורת בישראל, השופט (בדימוס) חנן מלצר; מנכ"ל חדשות 12, אבי וייס; עורך "ישראל היום", עומר לחמנוביץ'; דיקנית הפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, פרופ' מיכל אלברשטין, עיתונאית ועורכת בעיתון דה-מרקר, מירב ארלוזרוב; סמנכ"ל תוכן בערוץ 13, רותם דנון; העיתונאי רזי ברקאי;  וד"ר עמית קמה, יו"ר האגודה הישראלית לתקשורת.

במהלך הכנס הציג השופט מלצר גילוי דעת, שעליו חתמו יו"ר האגודה הישראלית לתקשורת, ראשי גופי התקשורת בארץ, עיתונאים ועיתונאיות וראשי חוגים לתקשורת מ-14 אוניברסיטאות ומכללות ברחבי הארץ. בגילוי הדעת נכתב, בין היתר: "פגיעה בעיתונות החופשית משמעותה פוליטיזציה של שוק התקשורת בישראל וחבלה ביכולתם של אזרחים לקבל מידע ולבקר את מעשי השלטון בממשקים מולו, ובכללם: בחינוך, בבריאות, בכלכלה, ובביטחון האישי. עיתונות עצמאית היא נשמת אפה של הדמוקרטיה הישראלית. עצם האיום בפגיעה בגופים אלו ובמטה לחמם של עיתונאיות ועיתונאים, כמו גם עצם הרעיון להכפיף את הערוצים המסחריים וחברות החדשות שלהם לממשלה, מהווים מכה קשה ביכולתם לסקר ולבקר את השלטון, כל שלטון".

בין ראשי המחלקות שחתמו על גילוי הדעת נמנים ד״ר ירון אריאל, המכללה האקדמית עמק יזרעאל, ד"ר יובל גוז'נסקי, המכללה האקדמית ספיר, פרופ' נורית טל-אור, אוניברסיטת חיפה, ד"ר עמית לביא-דינור, אוניברסיטת רייכמן, ד"ר מיה מזור טרגרמן, המרכז האקדמי לחינוך וחברה אורנים, ד״ר עידית מנוסביץ', המכללה האקדמית כנרת, פרופ' חיים נוי, אוניברסיטת בר-אילן, ד"ר דן ערב, המכללה למנהל, פרופ' פול פרוש, האונ' העברית,  פרופ' ערן פישר, האונ' הפתוחה, פרופ' צבי רייך, אוניברסיטת בן-גוריון, פרופ' אלעד שגב, אוניברסיטת תל-אביב ופרופ' דורון שולצינר, המכללה האקדמית הדסה.

רזי ברקאי אמר עוד למתכנסים: "המאבק של התאגיד הוא מאבק של כולנו ואני שמח שמתגלים כאן סימנים של סולידריות. יש בזה גם צד ערכי: התאגיד עושה יופי של עבודה עיתונאית ואסור לגעת בו. ויש בסולידריות גם צד אינטרסנטי: עם האובססיה הבלתי נגמרת של הממשלה הזו, היום זה התאגיד, מחר זה שוב אנחנו כולנו".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119356

השופט בדימוס חנן מלצר (צילום: הקרן החדשה לישראל)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן