fbpx

אקדמיה לשוויון: על הנהלת אוניברסיטת ת"א להתייצב לצד הסטודנטים שהפגינו נגד הכיבוש

כך לפי מכתב ששלחה היום (ראשון) התארגנות המרצים מן השמאל

"על הנהלת אוניברסיטה להתייצב ציבורית לצד הסטודנטים והסטודנטיות ולפעול במהירות ובנחרצות על-מנת להבטיח את שלומם, ביטחונם האישי ואת חופש הביטוי וההפגנה שלהם ושל כלל הסטודנטים הפעילים פוליטית", כך נאמר במכתב ששלחה היום (ראשון) התארגנות המרצים מן השמאל, אקדמיה לשוויון, להנהלת אוניברסיטת תל-אביב .

זאת, בעקבות ידיעה שפורסמה בשבועון הימין "מקור ראשון" לפיה "המשטרה פנתה לפרקליטות בבקשה לפתוח בחקירה נגד סטודנטים ערבים מאוניברסיטת תל אביב, אשר קיימו הפגנת תמיכה במחבלים שצה"ל פעל מולם בג'נין. באותה ההפגנה אף הוטחו אמירות קיצוניות כלפי חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) שבא למחות מולם".

לפי הידיעה "פעילים מתנועת 'אם תרצו' העבירו את הסרטונים שהיו בידיהם למשטרה והגישו תלונה. גורמים במשטרה מסרו כי אכן בחנו את החומר שהועבר לידי אגף החקירות והוגשה בקשה לפרקליטות לפתוח בחקירה נגד המפגינים בחשד לעבירות של הסתה לאלימות ותמיכה בטרור". לדברי אקדמיה לשוויון "מסתמנת כאן תחילתו של דפוס, לפיו ארגוני ימין הרודפים פעילים ופעילות בשמאל, עושים יד אחת עם המשטרה לצורך כך". "לפנות באופן מידי לפרקליטות בדרישה שלא לפתוח בחקירה נגד הסטודנטים", הדגישו .

ב-30 בינואר האחרון חבר הכנסת כהן התעמת עם סטודנטים מתא חד"ש באוניברסיטת תל אביב, לאחר שהאחרונים הניפו דגלי פלסטין במחאה נגד פעילות כוחות הכיבוש הרצחנית בג'נין שבשטחים הפלסטינים הכבושים. כהן גם התעמת מילולית עם מזכ"ל המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י), עאדל עאמר, שלקח חלק במחאה יחד עם עשרות סטודנטים ערבים ויהודים.

במהלך העימות בין הצדדים, כהן ניסה לחטוף מידיו של אחד המפגינים את הדגל הפלסטיני וקרא לעברו: "תעיף את הדגל הזה. אנחנו כאן כדי לומר שלא נאפשר הסתה". הוא אף דרש את התערבות כוח המשטרה הגדול שהיה במקום, אך קצין המשטרה האחראי סירב להתערב והסביר שאין כל עבירה על החוק בהנפת הדגל.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118769/

סטודנטים ערבים ויהודים מפגינים נגד הכיבוש בפתח אוניברסיטת ת"א, 30 בינואר 2023 (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן