fbpx

פעילים ותלמידות ערכו אירוע לזכרו של פועל פלסטיני שנהרג בתאונת עבודה בי-ם

הפעילים באירוע קראו לשר הכלכלה הנכנס ניר ברקת לקדם את התקנות אשר ירחיבו את האחריות לבטיחות באתרים

עשרות פעילי עמותת כולנא ירושלים, לצד תלמידות ממדרשת הרטמן לבנות הסמוכה ותושבי השכונה, הגיעו הבוקר (רביעי) לאתר הבניה בו נהרג העובד השבוע יוסף מרעי טרדה, פועל בניין תושב השטחים הפלסטינים הכבושים, וערכו במקום טקס זיכרון ומחאה. הפעילים באירוע קראו לשר הכלכלה הנכנס ניר ברקת לקדם את התקנות אשר ירחיבו את האחריות לבטיחות באתרי הבנייה גם על החברות היזמיות ועל נושאי משרה בכירים בחברות הקבלניות. על כך מסר אתר "דבר" ההסתדרותי.

לאירוע הזיכרון הגיעו כ-60 תלמידות ממדרשת הרטמן, פעילים חברתיים מעמותת כולנא וכן תושבים נוספים מהשכונה שחלקם היו נוכחים באיזור בעת התאונה. הפעילים עמדו לדקת דומיה והדליקו נרות. שתיים מתלמידות בית הספר הרטמן הקריאו פרקי תהילים ואת התפילה שחיברה הפעילה החברתית ציפי חורים לשלומם של פועלי הבניין. 

יצוין ששני עובדי בניין נהרגו ביום שני האחרון, תוך רבע שעה, באתרי בנייה בירושלים וסמוך לתל מונד. יוסף מרעי טרדה, בן 24, תושב העיירה תפוח הסמוכה לחברון, נהרג אחר הצהריים כתוצאה מנפילה ממנוף של מסגרת ברזל כבדה. התאונה התרחשה באתר בנייה ברחוב הל"ה בירושלים, מבצעת הבנייה היא חברת "א.ד.ס כוכב בניה ויזמות בע"מ". חובשים ופראמדיקים של מד"א ואיחוד הצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה ונאלצו לקבוע את מותו במקום. 

מאוחר יותר, סמוך לתל מונד, נלכדו שני עובדים, אחד מהם למוות, על מנוף בגובה כ-6 מטרים בעבודות סמוכות לתחנת דלק בשרון. חובשים ופראמדיקים של מד"א הוזעקו לזירה, ביצעו פעולות החייאה בבן ה-40, מוחמד ג'מאל זועבי מכפר סולם שליד עפולה ונאלצו לקבוע את מותו במקום. העובד השני, בן 25, טופל במצב בינוני עם חבלות בפלג גופו העליון. יצוין שצוותי מד"א טיפסו על סולמות על מנת להגיש עזרה רפואית ללכודים. למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו של זועבי שהיה ללא סימני חיים. הם העניקו טיפול רפואי לפצוע, והוא חולץ בסיוע כוחות כיבוי והצלה ופונה לבית חולים.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/118420

שלט זכרון בעברית ובערבית שהוצב הבוקר במקום בו נהרג השבוע פועל פלסטיני בתאונת עבודה (צילום: כולנא)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן