fbpx

ארגון העיתונאים דורש לנקוט צעדים מיידים נגד הרשימות המקארסתיסטיות בתקשורת

ארגון העיתונאים פנה אתמול (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה

בעקבות הפרסומים החמורים על הרשימות השחורות של עיתונאים המזוהים עם קהילת הלהט"ב וערכי שמאל שמפלגת "נעם" ערכה ומחזיקה, ארגון העיתונאים פנה אתמול (ראשון) ליועצת המשפטית לממשלה, עו"ד גלי בהרב-מיארה, בדרישה לפעולה מיידית בנושא, טרם נקיטת הליכים משפטיים. "עיתונאים ששמותיהם הוזכרו ברשימות העידו בפנינו על מצוקה אישית ומקצועית, תחושת פחד והשפעה שלילית על עבודתם", נמסר מהארגון.

לדברי הארגון "הניסיון המכוון לסמן ולצבוע אותם עיתונאים עלול להביא לפגיעה בהם, בביטחונם התעסוקתי ובחופש העיתונות. הוא ירתיע מקורות מלעמוד איתם בקשר מקצועי, יגרום לעיכוב בקידומם המקצועי ואף ימנע גופים שונים מלהזמין אותם להרצאות, כנסים ואירועים. אנו דורשים מהיועצת המשפטית להורות למפלגת נעם וח"כ אבי מעוז העומד בראשה להתנער לחלוטין מהרשימות הללו ולהתחייב פומבית שלא יתבצע בהן שימוש אופרטיבי כלשהו במסגרת הרשות המבצעת או כל מסגרת אחרת", הדגישו.

"לא נשלים עם מצב בו מפלגת שלטון מנהלת רשימות שחורות של עיתונאים, על פי נטייה מינית או עמדה פוליטית אישית, ומסמנת אויבים בתקשורת", הוסיפה ענת סרגוסטי, מנהלת תחום חופש עיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות.

יצוין שארגון מחה על מעצרו של העיתונאי ישראל פריי "המצביע על ליקוי מאורות של משטרת ישראל ופרקליטות המדינה. מלכתחילה זימונו לחקירה בשל ציוצים שחוסים תחת חופש הביטוי, הוא בעינינו טעות קשה, גם אם הם בוטים ומקוממים. יתירה מזאת, אנו רואים בחומרה רבה את פרקטיקת המעצר האלימה".

המשטרה הודיעה כי בידיה צו מעצר מבית המשפט, ולמרות זאת נציגיה התחזו למקור עיתונאי וזימנו אותו למפגש במסווה של כוונה להעביר לו מידע לסיקור. ארגון העיתונאים והעיתונאיות איננו תומך באי הופעה לחקירה, אם זימונו של העיתונאי נעשה על פי הכללים הנדרשים, "אולם ההתייחסות אליו כאל פושע מסוכן תוך התחזות היא בעצמה פגיעה חמורה בחופש העיתונות".

ענת סרגוסטי, מנהלת תחום חופש עיתונות בארגון העיתונאים והעיתונאיות (צילום: ארגון העיתונאים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן