fbpx

עד 20% תוספת שכר בהסכם הקיבוצי החדש של טייסי חברת התעופה ארקיע

ההסתדרות, הנהלת ארקיע וועד הטייסים בחברה הודיעו אתמול (ראשון) כי חתמו על הסכם קיבוצי חדש

ההסתדרות, הנהלת ארקיע וועד הטייסים בחברה הודיעו אתמול (ראשון) כי חתמו על הסכם קיבוצי חדש בחברת התעופה הישראלית. ההסכם הקיבוצי צפוי לשים סוף למאבק ארוך בין ועד הטייסים להנהלת החברה והבעלים, שהוביל לעיצומים בחברה. בין היתר התנגדו הטייסים, יחד עם יתר עובדי החברה, לעסקת המיזוג שלא יצאה לפועל בין ארקיע לאל-על המופרטת.

בעלי השליטה בארקיע הם בעלי הון אמריקאים, האחים ג'ו רפי ואבי נקש המחזיקים ב־70% ממניות ארקיע. ב־30% הנותרים מחזיקים עובדי ארקיע המאוגדים בארגון תו"ת (תיירות ותעופה), שהיו"ר שלו הוא פרופ' ירון זליכה. ארקיע, שמפעילה טיסות ליעדים בינלאומיים וטיסות בקו הפנים לאילת, מעסיקה כ־400 עובדים. בבעלות החברה חמישה מטוסים, ועוד 4-2 מטוסים אותם היא מפעילה בחכירה.

לפי הודעה משותפת של ההסתדרות וארקיע, במסגרת ההסכם, שיהיה בתוקף עד סוף 2025, הוסדרו שורת תנאים כלכליים המשפרים את שכר הטייסים ואת שיעור ההפרשות הסוציאליות בגין שכרם. בין היתר הוסדרו תוספות שכר שונות ומנגנוני פיצוי שונים, דוגמת: תוספת ותק, תוספת בוחן, תוספת הדרכה, תוספת סימולטור חו"ל, פיצוי בגין ביטול טיסה, פיצוי בגין ביצוע שהיות יום ולילה באילת ועוד. תוספת השכר תנוע בין 15% ל-20%, כתלות בוותק ובתפקיד.

בנוסף, נקבעה נוסחת החישוב עבור זמן טיסות בינלאומיות לצורך תשלום שעות, נקבע פיצוי לטייסים בגילאי 65 ומעלה לאור הוראות חוקים ייחודיים החלים עליהם, הוחלט על מנגנון לקידום מקצועי של טייסי החברה ולבחינת החלטות החברה בנושא. כמו כן התקבלו הסכמות בנוגע לאופן ניהול החכירות הרטובות על-ידי החברה, אופן תכנון הפעלת מדריכים או בוחנים בסימולטור בחו"ל וביצוע הדרכות תקופתיות.

עוד בנושא: https://zoha.org.il/110414

עובדי ארקיע מפגינים נגד בעלי החברה, אוגוסט 2020 (צילום: ועד עובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

דילוג לתוכן