fbpx

עובדי מכון מופ"ת דורשים חתימת הסכם קיבוצי לאחר שבע שנות סכסוך עבודה

העובדים נקטו צעדים ארגוניים, ופתחו במחאה במקום עבודתם לאורך השבוע שעבר

    ועד עובדי המינהל במכון מופ"ת, המכון הארצי למחקר ולפיתוח בהכשרת מורים ובחינוך המאוגדים בהסתדרות, החל בצעדים ארגוניים (4.12) ושיבש את העבודה במקום לאורך השבוע האחרון. במכון מועסקים כחמישים עובדים מנהלתיים הנתונים זה שבע שנים בסכסוך עבודה מול הנהלת המכון, המסרבת בתוקף לחתום עמם על הסכם קיבוצי. זאת, על אף מו"מ ממושך בין הצדדים שהגיע לסיומו, ועל אף ויתורים רבים מצד העובדים ומצד ההסתדרות.

    ועד העובדים מסר: "בשבוע שעבר (1.12) קיימו נציגי ההנהלה ישיבה עם יו"ר הועד המנהל ויו"ר חבר הנאמנים. השניים אמרו לנציגי ועד העובדים בצורה חד משמעית, כי אין בכוונתם לחתום על ההסכם הקיבוצי בזמן הקרוב, וכי יתכנו פיטורים. לכן, לא נותרה לנו ברירה אלא לצאת למאבק על מקום עבודתנו ועל זכויותינו הבסיסיות". עוד נמסר: "עד לחתימת ההסכם, בכוונתנו לנקוט צעדים ארגוניים אשר ישבשו את מהלך העבודה עד להשבתה מלאה".

    כחלק מהצעדים, הפגינו העובדים במקום עבודתם (6.12) וקראו להנהלה לחתום מיד על ההסכם הקיבוצי. כעשרים מעובדי המכון סיירו בין קומות הבניין, שרקו במשרוקיות, והניפו שלטים ועליהם הכיתוב: "ניצול עובדים זה לא חינוכי", "ניהול כושל – לא על הגב שלנו", "באנו חושך לגרש", "בארגון מתוקן העובדים הם המשאב הכי חשוב" ועוד.

    במהלך ההפגנה נרשמה תקרית מכוערת. בעת סיור העובדים בבניין, הם נעמדו מחוץ לו ובקרבת האודיטוריום, בו התקיימה באותה שעה הרצאה לקהל חיצוני ששכר את החלל מהמכון. בשעה שקראו העובדים להנהלה לחתום על ההסכם, יצא מהבניין אחד ממארגני ההרצאה ודרש מהעובדים בתקיפות לחדול ממחאתם. העובדים הסבירו לאדון כי הם דורשים זכויות המגיעות להם כחוק, אך זה הוסיף להתנהג בתוקפנות. בתגובה התפרצו העובדים לאודיטוריום וקראו באזני הנוכחים כי המרצה שלהם מבקש להשתיק מחאה חוקית ודמוקרטית. במקום התפתחה תגרה, ואותו איש תקף את אחת ממובילות המחאה באלימות בפניה. ניסיון ההשתקה הנתעב נענה בנחישות מצד העובדים שהרחיקו את התוקף בכוח, והזמינו משטרה שעיכבה אותו לתשאול.

    באותו שבוע (8.12) ארגן ועד העובדים הפגנה מול ביתה של יו"ר הוועד המנהל של מכון מופ"ת, דפנה לב, בצפון תל-אביב. לדברי הוועד, לב, לשעבר מנהלת מינהל החינוך בעיריית תל-אביב-יפו, היא זו שבולמת את חתימת ההסכם הקיבוצי לאחר שבע שנות מו"מ. העובדים נעמדו מול ביתה של לב עם שלטים, וקראו: "דפנה, דפנה תחתמי על ההסכם הקיבוצי", "דפנה לב דפנה לב – לחתום על דף זה לא כואב", "העובדים והעובדות נלחמים על הזכויות" ועוד.

    עו"ד גיא רוטנברג, אשר מתחילת ההתאגדות מייצג את עובדי המכון כנציג האגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות במרחב תל אביב-יפו, מסר ל"זו הדרך": "התאגדות העובדים במכון ערכה שנתיים והייתה רצופה מכשולים שערמה ההנהלה. במו"מ על ההסכם הקיבוצי, היא הציגה עמדות נוקשות ובלתי מתפשרות. אך למרות זאת שמר הוועד על איפוק ופעל להגיע להסכמות".

עוד מסר: "לצערי, ההנהלה נוקטת שיטות התחמקות, ומתרצת תירוצים משפטיים וכלכליים ריקים מתוכן. לאחר תקופת שיא בת שבע שנים ללא הסכם קיבוצי, כלל לא בטוח שבכוונת המכון לחתום על ההסכם. מדובר בהתנהגות לא ערכית ורומסת זכויות. ודאי לא הייתי מצפה להתנהגות כזו ממוסד ציבורי הפועל בתחום החינוך".

    בתום ההפגנה מול ביתה של לב מסרה הנהגת העובדים: "ההחלטה לחתום על ההסכם הקיבוצי מונחת לפתחה של גב' לב, ועל כן אנו מפצירים בה להפסיק את גרירת הרגליים הממושכת, של הנהלת המכון בראשותה. סרבנות הוועד המנהל והנהלת המכון לחתום על ההסכם הקיבוצי פוגעת אנושות בזכויות העובדים, שהם חלק קריטי ובלתי נפרד מהמשך קיומו. תמו שבע השנים הרעות – לא נמשיך לתת יד לניצול העובדים. אנו דורשים מיצוי זכויותינו וחתימה על ההסכם הקיבוצי היום!".

עובדות ועובדי מכון מופ"ת ונציגי ההסתדרות מפגינים מול ביתה של יו"ר הוועד המנהל דפנה לב בתל אביב, 8 בדצמבר (צילום: ועד עובדי מכון מופ"ת)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן