fbpx

טרם הוקמה ממשלת הימין אבל הסיעות החרדיות לוחצות לבטל שאטלים לחג של החגים החיפאי

טרם הוקמה ממשלת הימין-קלריקלית וסיעות חרדיות לוחצות על ראש העיר חיפה

טרם הוקמה ממשלת הימין-קלריקלית וסיעות חרדיות לוחצות על ראש העיר חיפה, עינת קליש רותם, לבטל את השאטלים לאירועי "החג של החגים" החיפאי. על כך פורסם אמש במקומון "כלבו חיפה והקריות". "החג של החגים" הוא פסטיבל חיפאי הנערך מדי חודש דצמבר לציון חגי החורף של היהדות, האסלאם והנצרות. הפסטיבל נפתח ביום חמישי האחרון ויימשך עד סוף החוש.  בעקבות הלחצים קורא יו"ר סיעת חד"ש במועצת העיר רג'א זעאתרה לראש העיר "לא להיכנע לכפייה הדתית".

בשבוע שעבר הודיעה העירייה על שירותי שטאלים בשבתות שייצאו מתחנות הרכבת חוצות המפרץ וחוף הכרמל ויסיעו את המבקרים למושבה הגרמנית ולוואדי ניסנאס. בעקבות ההודעה, בסיעות החרדיות נזעקו וטענו כי הדבר מהווה הפרה של הסטטוס קוו בעיר ושל ההסכמים הקואליציוניים ואיימו בפרישה מהקואליציה של קליש רותם. זעאתרה הוסויף "אני מקווה שראש העיר לא תיכנע לכפייה דתית ולא תהפוך את חיפה לשטייטל", הוא אמר למקומון, "רק לפני כמה ימים היא הוציאה הודעה חגיגית על השאטלים שנועדו להקל על סבלם של התושבים במושבה הגרמנית ובוואדי ניסנאס בתקופת 'החג של החגים'. רבבות תושבים סובלים, וחייבים לתת להם מענה. השנה גם ערבי החג – 24 ו-31 בדצמבר – חלים בשבתות. בשנה שעברה רבים לא הצליחו להגיע למיסות בכנסיות בגלל בעיות התחבורה. כבר שנים אנחנו דורשים שאטלים, חניונים וסידורי ביטחון ותנועה, והשנה הצלחנו לתקצב את זה ולהוציא את זה לפועל. הגדלנו את התקציב של 'החג של החגים' בכמיליון שקל, שרובם כולם התווספו לסעיפי האבטחה, המשטרה, הניקיון והשאטלים".

לדבריו, "בעיר משותפת כמו חיפה יש מקום לכבוד הדדי ולסובלנות. השאטלים מסייעים לשמירה על חיי אדם – רבבות המבקרים שפוקדים את חיפה ומניעים את הכלכלה, ועל כבוד האדם – כבודם של התושבים שמתקשים להגיע לבני משפחותיהם ולהתפלל בחג שלהם. אני עדיין מחכה להודעה רשמית של ראש העיר וקורא לה לא להיכנע לכפייה דתית מכל צד. לא ביקשנו שאטלים בוויז'ניץ או בגאולה אלא בוואדי ניסנאס ובמושבה הגרמנית".

יצוין שהפסטיבל עמד במרכז דיון שנערך בוואדי ניסנאס בהשתתפות עשרות רבות של תושבים. למפגש הגיעו בין השאר קליש רותם, הנהלת מרכז התרבות היהודי-ערבי בית הגפן, בעלי עסקים, ועדי השכונות ונציגי מועדון הגמלאים. המפגש ארך שלוש שעות והוקדש לדיון בקשיים שעורם הפסטיבל על חייהם של תושבי ואדי ניסנאס והמושבה הגרמנית. אלה מתלוננים ומתריעים זה שנים, כי הפסטיבל מביא עמו עומס בלתי סביר של מבקרים, ובכך פוגע באיכות חיי התושבים במשך חודש שלם. עוד ציינו כי עריכתו במתכונת הנוכחית עלולה לגרום לפגיעה בחיי אדם.

העמדה הרווחת בקרב התושבים היא ש"חג החגים" הוא אירוע חשוב המחזק את דמותה של חיפה כעיר של קיום משותף. השנה נודע הפסטיבל משנה תוקף בצל הקמת ממשלת הימין הפשיסטי והתפשטות הגזענות. לקראת המפגש פרסמה סיעת חד"ש במועצת העיר חיפה תוכנית בת 11 נקודות, המפרטת שורת הצעות להקלה על התושבים. בין היתר מציעה התוכנית לקיים את אירועי הפסטיבל בשכונות נוספות; לפתוח חניונים חדשים למען רבבות המשתתפים; להעניק שירותי שאטלים; לתגבר את שירותי התברואה ופינוי האשפה; לדאוג לשילוט דו-לשוני המסביר את הסדרי החניה; להפעיל אכיפה נחושה כלפי עברייני תנועה; ולהבטיח את חופש התנועה לכנסיות בערב חג המולד.

עוד בנושא

אירועי "החג של החגים" בשדרות בן גוריון במושבה הגרמנית (צילום: עיריית חיפה)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן