fbpx

הצעות חוק של חד"ש-תע"ל: העלאת שכר המינימום, מניעת אלימות במשפחה ובטיחות בתעסוקה

עם תחילת פעילותה של הכנסת ה-25 חברי הכנסת של סיעת חד"ש-תע"ל הגישו שורה ארוכה של הצעות חוק

עם תחילת פעילותה של הכנסת ה-25 חברי הכנסת של סיעת חד"ש-תע"ל הגישו שורה ארוכה של הצעות חוק. ח"כ עאידה תומא-סלימאן הגישה, בין היתר, הצעות חוק למניעת אלימות במשפחה, הנצחת זכרם של קורבנות הטבח בכפר קאסם,  הפקעת זכות האיזון מבן זוג שהורשע ברצח בן הזוג השני וסיוע משפטי לנפגעי עבירה. תומא-סלימאן מסרה שחלק מהצעות החוק עברו בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת. "אמשיך לעבוד על כך שיחול עליהן דין רציפות בכנסת הנוכחית – על מנת שיכנסו לספר החוקים בהקדם" הוסיפה.

ח"כ עופר כסיף אף הוא הגיש צמד הצעות חוק: להקמת רשות לאומית לבטיחות בתעסוקה ובריאות תעסוקתית ולהבטחת פיצויים לתושבי מתחם פארק החורשות (אבו כביר) בדרום תל-אביב. הצעת החוק להקמת רשות לאומית לבטיחות בתעסוקה עברה בקריאה טרומית בכנסת ה-24 וזכתה לתמיכת משרד הכלכלה. הצעת החוק לפיצוי תושבי אבו כביר כבר עמדה בדיונים מול משרד המשפטים.

ח"כ כסיף מסר: "בחרתי לפתוח את העבודה הפרלמנטרית בכנסת ה-25 בהגשת שתי הצעות חוק חברתיות חשובות למען ציבורים מוחלשים ושקופים בחברה הישראלית: עובדים המסכנים את בריאותם וחייהם בממדים הרסניים ותושבי שכונות בתל אביב שהופקרו על-ידי העירייה והממשלה וסכנת הגירוש עומדת כחרב מעל ראשם. בזמן שהקואליציה היוצאת והנכנסת מתחרות בהסתה נגדנו, חד"ש-תע"ל תמשיך לפעול לרווחתו של הציבור כולו ולקדם שלום, שוויון וצדק חברתי".

ח"כ אחמד טיבי הגיש מחדש את הצעת חוק שכר מינימום ל 40 שקל לשעה. יצוין כי ההצעה עברה בטרומית בקדנציה האחרונה, טרם התפזרות הכנסת ה-24, והקדמת הבחירות. כצפוי נשיא התאחדות התעשיינים, ד"ר רון תומר הביע את התנגדותו להצעת החוק ואמר: "הצעת חוק פופוליסטית מצד פוליטיקאים הנערכים לבחירות הכנסת".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/107356

ישיבה הראשונה של סיעת חד"ש-תע"ל, השבוע, עם פתיחת הדיונים בכנסת ה-25 (צילם: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן