fbpx

המאבק בממשלת הימין הגזעני יהיה יהודי-ערבי או לא יהיה בכלל

השמאל בדרך לחזור לרחובות

    התוצאות הכלליות העגומות של הבחירות לכנסת ה-25 צפויות להעמיק את תהליך הפשיזציה המתחולל בישראל במהלך השנים האחרונות.  יו"ר חד"ש-תע"ל, ח"כ איימן עודה, אמר עם פרסום תוצאות המדגמים בטלוויזיה (1.11): "הכהניזם הפך להיות דעתו של 15% מהציבור הישראלי. אם מחנה הימין ירכיב את הממשלה, הציבור שלנו יעמוד איתן מול הפשיזם והגזענות".

    ואכן, צפויה מערכה קשה, ממושכת ונחושה נגד שלטון הימין הקיצוני. יהיה זה מאבק בכנסת וברחובות, מאבק שיהיה יהודי-ערבי או שלא יהיה כלל.

    היעד ברור: יש להתגבר על הפחד ועל הדעות הקדומות, ולרכז את כל הכוחות הדמוקרטיים בחזית יהודית-ערבית שתפעל נגד ממשלת הימין הגזעני.

    חלוקת הגושים בין "רק ביבי" לבין "רק לא ביבי" כבר אינה רלוונטית. עתה ניצב בפתח אתגר חשוב יותר – קו פרשת המים בין המצדדים בפשיזם ובגזענות לבין הפועלים נגדם. כוחות הקואליציה היוצאת בראשות בנט ולפיד אינם מסוגלים להתמודד עם האתגר. נוכחו בכך במעשיה של ממשלת לפיד (ר' עמוד 3).

    "ממשלת השינוי" כשלה במשימתה העיקרית: הצבת חלופה מדינית לנתניהו ולדרכו. עונשו של כישלון זה  כבד – אובדן השלטון. גיליון "זו הדרך" הבא (9.11) ינתח את תוצאות מערכת הבחירות ויעמוד על הסיבות שהובילו למפלתו של מחנה השמאל הציוני.

    אך דעיכת מחנה לפיד אין פירושה היעדרות שותפות ושותפים במאבק האנטי-פשיסטי. קיימים בחברה הישראלית כוחות יהודיים וערביים הנחושים להתמודד עם הסכנה ואף להכריעה.

    הראשונים להגיב לניצחון הימין בבחירות היו דווקא פעילי הארגון הדתי והאנטי-גזעני תג מאיר. הודעת הארגון הצהירה: "מפלגת גזענות יהודית בת 14 מנדטים היא אות קלון וחילול שם ה' ברבים.

    היא מביאה חרפה לעם ישראל וכופרת בתורת ישראל שדרכיה דרכי נעם וכל נתיבותיה שלום. תשובת המשקל לחרפה זו חייבת להיות הליכה בדרך חסד ורחמים, צדקה ומשפט, חיזוק הקשרים שבין כל יושבי הארץ, יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים בין הירדן לים. סור מרע, עשה טוב, בקש שלום ורדפהו".

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן