fbpx

הממונה על השכר מתנגד לתשלום תוספת יוקר ורוצה לשבור את העבודה המאורגנת באוניברסיטאות

האוצר מעוניין לשבור את העבודה המאורגנת בהשכלה הגבוהה

ההמלצה הראשונה של הממונה על השכר באוצר, קובי בר-נתן, לשר האוצר הבא תהיה להגיע לעסקת חבילה חדשה במשק. כך הוא אמר בתשובה לשאלה בריאיון שפורסם הבוקר (שני) בעיתון "כלכליסט".

העסקה הקודמת שנחתמה בנובמבר אשתקד בין הממשלה, המעסיקים וההסתדרות, לא עברה בכנסת, בעיקר בגלל שרוב חברי הכנסת סברו שהקצב שבו היא מעלה את שכר המינימום הוא לעג לרש לעובדים המשתכרים שכר מינימום יחסית לעלייה ביוקר המחיה. "אמליץ לממשלה לכנס עוד פעם את השחקנים הרלבנטיים ולהגיע לעסקת חבילה או לעסקה נוספת כי הוכח שזו דרך שכולם רוצים לקדם", אמר בר-נתן והוסיף שהוא מתנגד לתשלום תוספת יוקר בעקבות האינפלציה הגוהה.

בהתייחסות להעסקת סגל ההוראה במוסדות להשכלה גבוהה, הדגיש בר-נתן: "אנחנו בעד שכר דיפרנציאלי. זה הרבה יותר יעיל. אתה רוצה רמה גבוהה של אקדמיה. אתה לא יכול בעולם של היצע וביקוש לתת אותו דבר לכולם". לדבריו "אצל הרופאים יצרנו דיפרנציאליות לפי מקצוע. זה יכול לקרות גם באקדמיה. צריך לעשות בצורה נכונה. המטרה שלנו היא שהנשיא, המנכ"ל והרקטור יוכלו להחליט איזה תחום הם רוצים לחזק. אנחנו גם חושבים שנכון להכניס לאוניברסיטאות חוזים אישיים באחוזים קטנים, למשל אם בא חוקר נובליסט. לא כל אחד. אבל אם בכל מוסד יש שניים, שלושה, עשרה חוקרים ברמה של האוניברסיטאות המובילות בעולם, כל אחד כזה מייצר סביבו מעבדה ברמה גבוהה". יצוין שהשכר הדיפרנציאלי שמקדם האוצר במסגרת מדיניותו הניאו-ליברלית כבר הונהג בהסכם הקיבוצי האחרון שחתמה הסתדרות המורים. הסכם שטרם נחתם ומומש.

יצוין שבשל רצון האוצר לשבור את העבודה המאורגנת בהשכלה הגבוהה, הארגון המתאם של סגלי ההוראה באוניברסיטאות הכריז על סכסוך עבודה. לפני שנתיים שלח הממונה על השכר הודעה לכל האוניברסיטאות על כוונתו למנוע תשלום של סלי קליטה המיועדים למרצים החדשים והקיימים בכל האוניברסיטאות. הממונה הודיע להנהלות האוניברסיטאות על מתווה חדש לסלי קליטה, במסגרתו יוענקו סלים רק לשיעור קטן מחברי הסגל הנקלטים, וגם אז, רק בתנאי שגובה הסל יהיה דיפרנציאלי ולא אחיד. זאת, בניגוד להסכמים הקיבוצים הקיימים.

לדברי ארגונים המרצים "התערבות ביחסי העבודה וקביעת הסדרים לאוניברסיטאות ולארגוני הסגל הם מחוץ לסמכותו של הממונה על השכר. סמכותו הינה למנוע הסדרים שחורגים מהמקובל מבחינה תקציבית, ואילו כאן באופן חריג ובלתי מקובל הוא מבקש להתערב ולכפות על הצדדים ליחסי העבודה הסדרים במתכונת שאינה מקובלת עליהם".

עוד בנושא

לריאיון שפורסם הבוקר ב"כלכליסט"

טקס חלוקת תארים בטכניון ביולי האחרון – למצולמים אין קשר לידיעה (צילום: הטכניון)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן