fbpx

הימין הקיצוני ניצח בבחירות באיטליה; מפלגת "השמאל האיטלקי" והירוקים רצו יחד וזכו ל-3.6% תמיכה

רעידת אדמה פוליטית – 36% נמנעו מלהצביע

קואליציית הימין הקיצוני בראשות ג'ורג'יה מלוני השיגה ניצחון בבחירות באיטליה, אשר התקיימו אמש (25.6). מפלגתה של מלוני "האחים של איטליה", יחד עם מפלגתו של מטאו סלביני "הליגה הצפונית" וזו של סילביו ברלוסקוני "פורצה איטליה", צפויות להקים את הממשלה הימנית ביותר שידעה איטליה מאז נפילת הפאשיזם של מוסוליני ב-1943.

יצויין כי אחוזי ההצבעה בבחירות הגיעו לשפל היסטורי, כאשר 64% מבעלי זכות ההצבעה בלבד מימשו את זכותם להצביע. אחוזי הצבעה נמוכים במיוחד נרשמו באזורים הדרומיים במדינה.

לאחר פרסום תוצאות המדגם מסרה מלוני: "העם האיטלקי ביטא מסר ברור בעד ממשלת ימין בראשותי".

מפלגתה של מלוני זכתה ל-26% מקולות הבוחרים, כ-7% יותר מיריבה הראשי אנריקו לטה, יו"ר "המפלגה הדמוקרטית" מן המרכז-שמאל. קואליציית הימין הקיצוני אוחזת ב-44% מקולות הבוחרים, מה שיסלול את דרכה לשלטון הודות לשינויים האחרונים בשיטת הבחירות באיטליה. בעוד שקואליציית המרכז זכתה ליותר הצבעות מהימין הקיצוני, שיטת הבחירות מעניקה העדפה לבריתות רחבות שנרקמו קודם ליום הבחירות. לכן, נשיא איטליה סרג'יו מטארלה צפוי להכריז על מלוני כראש ממשלת איטליה בעוד מספר שבועות.

מלוני הכריזה לאחרונה כי תנועתה מחזיקה ב"ערכים משותפים עם מפלגת הליכוד בישראל", והדגישה כי תפעל "להפוך את איטליה למבצר עבור ערכי המערב", שהם לדבריה: "ערכי הנצרות והמשפחה". ואכן, הברכות מצד בני בריתה הישראלים של מלוני לא איחרה לבוא:  כמה שעות לאחר פרסום תוצאות הבחירות צייץ יאיר נתניהו: "ברכות לג'ורג'יה מלוני ולמחנה השמרני באיטליה!".

ניצחון הימין הקיצוני בא בצד מפלה קשה לשמאל באיטליה. שתי רשימות בהשתתפות מפלגות קומוניסטיות "האיחוד העממי" ו"איטליה עממית וריבונית" רצו בנפרד ולא עברו את אחוז החסימה. לו היו רצות יחדיו, היו זוכות במושבים בפרלמנט.

איחוד שנוצר בשמאל הוא בין מפלגת "השמאל האיטלקי" לבין מפלגת הירוקים, אשר זכה ל-3.6% תמיכה. נציגי "השמאל האיטלקי" מסרו: אנו יודעים מה עומד בפנינו. אנו יודעים מה הימין זומם לחולל במדינה ובחוקה. תהיה זו חובתנו להגן על ההישגים שנעשו בשנים האחרונות בחקיקה האזרחית, החברתית והסביבתית".

מלוני נראית מצדיעה כפשיסטית בשער הראשי של העיתון הקומוניסטי "איל מניפסטו", הבוקר:

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן