fbpx

שביתה בעיתון "ניו יורק טיימס": עיתונאים ועובדים לא פוקדים את בניין המערכת

מדובר במחלוקת עקרונית בנוגע לגובה השכר שהתפתחה בין צוות גדול הכולל כתבים, עורכים וצלמים

צעדים ארגוניים ב"ניו יורק טיימס", העיתון בעל התפוצה הגדולה בארה"ב. הנהלת העיתון הודיעה לעובדים כי לאחר תקופה ממושכת בה עבדו מהבית עליהם לחזור למערכת העיתון שלושה ימים בשבוע. אך יותר מ-1,300 עיתונאים, אנשי הפקה ועובדי מנהלה הודיעו שאין בכוונתם להיעתר לבקשת ההנהלה. מדובר במחלוקת עקרונית בנוגע לגובה השכר שהתפתחה בין צוות גדול הכולל כתבים, עורכים וצלמים – לבין ההנהלה הבכירה.

העובדים חברים במספר ארגונים: של עובדי התקשורת, איגוד העיתונאים ואיגוד עובדי הדפוס וההפקה – הכולל המועסקים במהדורת הדיגיטל של העיתון. איגוד העיתונאים מסר כי שכרם של עובדי העיתון לא עלה במשך שנתיים, חרף יוקר המחיה הגובר (השנה צפויה בארה"ב אינפלציה של יותר מ-8%). לעומת זאת יו"ר התאגיד שהעיתון בבעלותו, ארתור סולזברגר, שכרו השנתי עלה מ-2,4 מיליון דולר ב-2020 ל-3.6 מיליון אשתקד.

חברי איגוד העיתונאים של ניו יורק מפגינים בתחילת השבוע במנהטן. בידיהם כרזות בהן נאמר: "ניו יורק – עיר של עבודה מאורגנת" ו"קומו למען זכויות עובדים" (צילום: איגוד העיתונאים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן