fbpx

השקת המחנה הממלכתי: מדינה בהפיכה צבאית מתגלגלת בה הגנרלים תמיד בשלטון

השלישייה הצבאית הקימה מפלגת "אינסטנט" להכנה מהירה

מי האפסיים של הפוליטיקה הבורגנית בישראל פלטו השבוע מפלגה חדשה: "המחנה הממלכתי". הגנרל בני גנץ קרא לדגל את פקודו לשעבר גדי איזנקוט, ויחד עם מש"ק המודיעין (מיל.) גדעון סער הקימה השלישייה הצבאית מפלגת "אינסטנט" להכנה מהירה.

רב אלוף (מיל.) איזנקוט הוא אמנם טירון במערכת הפוליטית, אך גנץ כבר יודע דבר או שניים בנוגע להקמת מפלגות סרק. במהלך ארבע השנים האחרונות הוא הספיק להקים את "חוסן לישראל", שהפכה "כחול-לבן" וכעת נקראת "המחנה הממלכתי". סער, שהחל את דרכו במפלגת "התחיה" של גאולה כהן, עבר לליכוד; פרש ממנו ב-2020 כדי להקים את "תקווה חדשה"; מיזג אותה עם "כחול לבן"; ולבסוף סופח ל"מחנה הממלכתי בראשות בני גנץ" – שמה הרשמי של המפלגה הטרייה שהושקה ביולי האחרון תחת השם "כחול לבן – התקווה החדשה".

מבולבלים? אין דבר. השמות המוענקים למפלגות בישראל הם לא יותר מגחמות המפציעות במוחם הקודח של אנשי פרסום ומנהלי קמפיינים. למותגים הנ"ל אין מוסדות, אין מצע ואין סניפים. הנכסים היחידים באמתחתם הם גנרלים ורשימות דיוור וירטואליות.

ומהי הבשורה על-פי איזנקוט? "עלינו לחתור להקמת ממשלה שתשלב את כלל הכוחות הממלכתיים הפועלים במדינת ישראל". לדבריו, "אנו ניצבים בפני אתגרים מהותיים, ואין לנו ברירה אלא להקים ממשלה מתפקדת למען אזרחי ישראל". עוד הוסיף הרמטכ"ל לשעבר: "אני מאמין שמדינה דו-לאומית מסוכנת לעתיד המדינה", ולכן מציע "לצמצם את הסכסוך". זאת  טרם שמענו! למרות השבלוניות שבדבריו, הצליח איזנקוט להוסיף מונח חדש ללקסיקון הגנרל הפוליטי המתחיל: בצד "ניהול הסכסוך", "ניווט הסכסוך ו-"ניהוג הסכסוך", ניתן למצוא כעת גם את "צמצום הסכסוך". האם הוא מתכוון ל"צמצום" סבל הפלסטינים בגדה ובעזה? קרוב לוודאי שלא.

"המחנה הממלכתי" אינו רק מחנה צבאי אלא גם מחנה בורגני. הגנרל אינזקוט יאלץ לחלק את זמנו בין ניהול קמפיין הבחירות לבין תפקידו כיו"ר חברת אחסון האנרגיה סטורג' דרופ. בנוסף, מכהן איזנקוט כדירקטור בחברת וילאר וכן כדירקטור בצור שמיר – חברת האחזקות של בני הדודים מוקי ודורון שניידמן השולטים באיי.די.איי. ביטוח, באדגר השקעות ובמימון ישיר. לפי דיווחים, עומד שכרו של איזנקוט כיו"ר סטורג' דרופ על 30 אלף שקלים בחודש, וזאת עבור רבע משרה בלבד. בני גנץ, מפקדו של איזנקוט לשעבר, מונה בספטמבר 2015 לכהן כיו"ר חברת ההיי-טק הכושלת המימד החמישי. זו נסגרה לאחר שלוש שנות פעילות בלבד. ב-2015 מונה גנץ גם דירקטור בחברה אמות השקעות, ובאוקטובר 2017 מונה דירקטור בחברה אלרון.

צירוף איזנקוט למפלגת הגנרלים הבורגניים יצרה בעיה עבור מפלגת העבודה בהנהגת מרב מיכאלי, החסרה "דמות ביטחונית". במרצ לעומת זאת, רגועים: קיים סיכוי כי הגנרל יאיר גולן ינצח בבחירות המקדימות הצפויות להתקיים בקרוב. כך נראית ישראל 2022: מדינה בהפיכה צבאית מתגלגלת, בה גנרלים תמיד בשלטון.

הגנרלים גנץ, גולן ואיזנקוט (צילום: דובר צה"ל)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן