fbpx

אנחנו העיר בת"א-יפו הצליחה לשנות את הקריטריונים לזכאות לדיור בר השגה

השינוי הוא תולדה של מערכה ממושכת, שכלל בין היתר עתירה שהגישה חברת המועצה שולה קשת

"אחרי מאבק של שנים מול העירייה, הצלחנו לשנות את הקריטריונים לזכאות לדיור בר השגה", כך נמסר מתנועת אנחנו העיר, סיעת האופוזיציה היחידה במועצת העיר ת"א-יפו. השינוי הוא תולדה של מערכה ממושכת, שכלל בין היתר עתירה שהגישה חברת המועצה שולה קשת, באמצעות האגודה לזכויות האזרח, יחד עם תושבות ותושבים שהופלו על ידי הקריטריונים הקודמים.

עד היום אחד הקריטריונים לזכאות היה הכנסת משק בית שאינה עולה על 26 אלף שקל בחודש, מבלי שהייתה התייחסות למספר הנפשות במשק הבית. רווק שהשתכר 26 אלף שקל בחודש ומשפחה עם 4 ילדים שהשתכרה את אותו הסכום היו זכאים ללא הבחנה. מעתה, יחיד יהיה זכאי אם הוא משתכר עד ל-13 אלף שקל בחודש ברוטו, שניים – אם משתכרים יחד עד 17,867 שקל ומשפחה בת שלוש נפשות ויותר – 23,600 שקל.

כמו כן, אפשר יהיה להציג הכנסות מקצבת זקנה או נכות, ולא רק הכנסות מעבודה כפי שהיה קודם לכן, הוסרה האפליה הגילנית בקריטריונים לפיה לא התאפשרה זכות לבני 45 ויותר ובפרויקטים של דיור בר השגה בקרקע בבעלות עירונית גובה שכר הדירה יעמוד על 25% מרמת ההכנסה החודשית בעשירון החמישי. עוד סוכם גובה ההנחה בדיור בר השגה בפרויקטים של יזמים פרטיים יעמוד על 40% ממחיר השוק.

"זה הישג עצום לכל תושבות ותושבי העיר. אנו ממשיכות וממשיכים להיאבק להרחבת מלאי הדיור בהישג יד והדיור הציבורי. במקביל, אנו עובדים על בניית קריטריונים שיתנו העדפה לזכאות לדיור בר השגה לאוכלוסייה הערבית ביפו", הדגישו.

יצוין שסיעת "אנחנו העיר" עובדת בחודשים האחרונים כדי להציג תכנית חליפית לדיור, "דיור עכשיו", ופועלת להטמיע את העקרונות שלה בתכנית המתאר החדשה. "לצערנו, ראש העירייה חולדאי מנסה לסכל פעם אחר פעם את ההצעות שלנו, מטעמים פוליטיים קטנוניים. יו"ר וועדת התכנון מטעם חולדאי סירב לאפשר לי לדבר בדיון", מסרה קשת.

לדבריה "'אנחנו העיר' מאמינה שיש דרך אחרת. אנחנו רואות את פאריס, את אמסטרדם, את וינה, ויודעות שאפשר אחרת. עירוניות טובה מאפשרת מפגש בין אנשים שונים, מאפשרת מפגש בין קהילות שונות, שומרת על המורשת ההיסטורית אבל גם יודעת להשתנות, מספקת את מירב ההזדמנויות להתפתחות אישית, למוביליות חברתית, ומאפשרת את השונה והמיוחד. ולכן – הזכות לעירוניות, הזכות לחיות בעיר, אינה פריבילגיה, היא נדרשת כדי לקיים חברה בריאה ואת זה ראש העירייה לא מבין. מי שרוצים לשמור על האיכות העירונית של תל אביב-יפו, מבינים, שחייבים להחליף את חולדאי".

עוד בנושא

אנחנו העיר: נאבקים במצוקת הדיור בת"א-יפו (צילום: עיריית ת"א-יפו)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן