fbpx

ח"כ תומא-סלימאן בעקבות רצח המורה בלוד: המשטרה לא עושה די כדי לעצור את הקטל

אבו סיאם, אם לשלוש בנות, מורה בבית ספר יסודי, התגרשה לפני כחודשיים, הייתה מאוימת על ידי הגרוש שלה

רבאב אבו סיאם בת ה-30 נורתה אמש (שלישי) למוות בחצר ביתה בלוד. אבו סיאם, אם לשלוש בנות, מורה בבית ספר יסודי, התגרשה לפני כחודשיים, הייתה מאוימת על ידי הגרוש שלה..

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, קיים הערכת מצב מיוחדת הלילה בזירת האירוע ובתחנה. הוא סיפר על המקרה ועל המהלכים שקדמו לרצח: "האישה הייתה מוכרת לנו בעקבות סכסוך ממושך עם בעלה שבמהלכו היא קיבלה כמה איומים. תחנת לוד הציעה לה להיכנס למקלט ולעזוב את העיר כמה פעמים. היא הובאה בפני בית משפט כמה פעמים, כדי שיחליט בעניינה, אך לא התקבל כל תנאי. בשבוע האחרון היא שהתה בדרום. תחנת לוד יצרה קשר עם אבו סיאם, הגיעה אליה והזהירה אותה שלא להתקרב לעיר לוד. לצערי הרב היא חזרה לעיר והאירוע הסתיים בצורה טראגית כפי שהוא הסתיים".

יו"ר הוועדה למעמד האישה בכנסת, ח"כ אעאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת), אמרה הבוקר לאריה גולן בתוכנית "הבוקר הזה", בכאן רשת ב כי "במיוחד במקרים של נשים, למערכת כולה יש אחריות על מה שקורה. נשים לא יכולות להתחבא במקלט כל החיים. צריך לעשות משהו עם בן הזוג. הפוליטיקאים רצו לספר על הצלחות, ובינתיים השטח מדמם. אין לי אמון שהמשטרה עושה כל מה שהיא יכולה".

מאוחר יותר התראיינה ח"כ תומא-סלימאן בתחנת הרדיו 103 אף.אם. והוסיפה "המצב לא טוב, תוך 24 שעות נרצחו שני אנשים, אנו לא סופרים ולא מדברים על ירי פה ושם ועל ניסיון רצח. להסתכל על ארבעה חודשים ולהגיד שהורידו את האלימות, לא מתלוננים על כל המקרים למשטרה כי יש אנשים שמפחדים להתלונן, הם יודעים שאף אחד לא יגן עליהם וגם אותה משטרה לא תגן עליהם".

עוד הדגישה כי "אבו סיאם התלוננה על אלימות, כולם ידעו שהיא מאוימת כולל המשטרה, אז הציעו שתעזוב את העיר. לבוא ולהתרברב שהורידו את מקרי הרצח, המציאות טפחה על פניהם. הייתי רוצה להודות למשטרה כדי שנתחיל לחיות ביותר ביטחון, זו לא המציאות". כמו כן טענה "אבו סיאם הייתה בסיכון גבוה כפי שהבנתי, מהגרוש שלה, הבנתי שהמשטרה אמרה לה שהיא בסכנה גבוהה, הייתה במקלט וביקשו ממנה לגור במקום אחר, אלו הפתרונות שהמשטרה מציעה. תארו לכם שמישהו היה מאיים על יהודי על רקע לאומני, היו מציעים ליהודי לעבור לגור במקום אחר? אם האיום באלימות היה על רקע לאומני, המשטרה הייתה מתערבת והיו לה דרכים אחרות. אנו כנראה צריכים להבין שהאחריות וההצלה של עצמנו מהמצב הזה מוטלת בידינו, כי המדינה עדיין נוהגת בעמדות סטריאוטיפיות תוך ניתוח לא נכון של המצב. יש בעיית אלימות שקיימת גם בחברה היהודית, אך הבעיה היא הפשע המאורגן, והוא לא נפתר רק באמצעות מערכת החינוך".

קודם לכן, בשעות אחר הצהריים נורה למוות תושב עוספיא, ג’וזף רוחאנא, נשוי ואב לילדים כבן 45 נורה בכלי רכב בכפר, שסמוך לחיפה. לנרצח אין עבר פלילי. הוא היה בעלים של שני דוכני מזון, בעוספיא ודלית אל-כרמל, ואביו הוא בעל עסק בתחום הרכב. זמן קצר לאחר מכן אותר כלי רכב עולה באש באזור פארק הכרמל ונבדק החשד שהוא שימש את היורים. המשטרה סורקת את האזור אחר חשודים. בן ה-45 הוא הנרצח ה-56 בחברה הערבית מתחילת השנה.

עוד בנושא

זירת הרצח, אמש, בעיר לוד (צילום: מד"א)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן