fbpx

הממשלה תתמוך בהצעת חוק של ח"כ כסיף להקמת רשות לאומית למניעת תאונות עבודה

כסיף: תאונות בנייה הן לא תוצאה של כוח עליון, אלא של רשלנות פושעת והיעדר הדרכה ואכיפה

ועדת השרים לענייני חקיקה החליטה היום (שני) לתמוך בהצעת חוק של ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) בדבר הקמת רשות לאומית למניעת תאונות עבודה. זאת, 8 שנים לאחר שוועדה ציבורית בנושא קראה לעשות זאת, והמלצותיה טרם מומשו.

בהצעה של ח"כ כסיף נכתב כי מטרת המהלך "לאפשר התמודדות עם אתגרים בתחום הבטיחות והבריאות התעסוקתית בישראל ולמנוע המשך הפקרות בחיי אדם בענף הבנייה בפרט ובענפי התעסוקה בכלל". הוא הוסיף כי "היעדרה של חקיקה מותאמת מציאות מובילה למחיר עתק של כעשרה מיליארד שקלים בשנה למדינת ישראל. החקיקה הקיימת כיום מיושנת, סבוכה ומסורבלת. ריבוי חוקים ארכאיים וגופים שחלוקת עבודתם אינה מוסדרת כהלכה יוצרים בעיות בהסדרת בטיחות התעסוקה".

ב-2014 קראה ועדת אדם לקידום הבטיחות והבריאות בעבודה להקים את הרשות שתאחד את כל פעולות הממשלה בנושא. דו"ח הוועדה התייחס בחומרה לכך שגופי הממשלה אינם מתואמים בטיפול בתאונות: "בהיעדרה של יד מכוונת אין מדיניות בתחום הבטיחות ולא נקבעים סדרי עדיפויות. כל ארגון מקדם את תפיסותיו ופועל על פי אינטרסים ארגוניים צרים". הוועדה המליצה לבנות את הרשות מאיחוד מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית – הגוף האחראי להטלת צווי בטיחות, לפיקוח על אתרי בנייה ולחקירת תאונות – עם המוסד לבטיחות ולגהות שעוסק בעיקר בהסברה ובהכשרה. יצוין שמבקר המדינה מתח ביקורת קשה בדו"חות שפורסמו בשנים 2016 ו-2018 על העיכוב ביישום המלצות הוועדה וקרא לכך "הימנעות בלתי נתפסת, חמורה ובלתי סבירה".

לדברי ח"כ כסיף: "תאונות בנייה הן לא תוצאה של כוח עליון, אלא של רשלנות פושעת והיעדר הדרכה ואכיפה. שנים לאחר המלצת ועדת אדם להקים גוף אחוד לבטיחות בתעסוקה, הנושא לא התקדם במילימטר. זה הצעד הראשון והחשוב בדרך לפתרון אמיתי לטרגדיית התאונות במקומות העבודה".

ח"כ עופר כסיף נואם בעת משמרת מחאה של  עשרות פעילי חד"ש ומק"י בדרום תל-אביב, בקרבת אתר בנייה בו נהרג עובד בניין סיני, מאי 2020 (צילום: זו הדרך)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן