fbpx

המורים הפסיקו את הלימודים בשעה 13:00 ובשעות הערב יפגינו במרכז תל-אביב

ההפגנה תיערך בשעה 18:00 ברחבת מוזיאון תל אביב תחת הכותרת "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב"

המורים יפגינו הערב (שני) בתל-אביב במחאה על תנאי העסקתם וגובה שכרם. זאת, לאחר שהסתדרות המורים הורתה לחבריה לסיים את הלימודים בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים בשעה 13:00, כולל בחינוך המיוחד. הפגנה תיערך בשעה 18:00 ברחבת מוזיאון תל אביב תחת הכותרת "מורות, גננות ומנהלות אומרות די לשכר עלוב". בשבוע שעבר נערכו מספר משמרות מחאה של מורים מול בתיהם של שרי הממשלה.

לדברי יו"ר הסתדרות המורים יפה בן דוד, "צפוי מחסור חמור בעובדות ועובדי הוראה שבפועל יוביל לשיבושים קשים בהפעלת מערכת החינוך ויפגע בעיקר בתלמידים, שיסבלו מתחלופה תדירה של גננות, מורות ומורים, מנהלות ומנהלים – ועד להפסקת לימודים בכיתות שלמות". במכתב ששלחה בן דויד לעובדי ההוראה בשבוע שעבר נכתב: "השלכות התנהלות זו של האוצר לא פחות ממזעזעות. עובדי הוראה רבים כבר עזבו את המערכת ועוד רבים מתכוונים לעשות כך בסוף השנה הנוכחית. בואו לצעוק בקול ברור: די להרס מערכת החינוך! די לפגיעה בעובדות ובעובדי הוראה".

המשא ומתן על הסכם השכר בין הסתדרות המורים, משרד החינוך ומשרד האוצר החל בחודש ינואר, כשנתיים לאחר שפג ההסכם הקודם. המחלוקת המרכזית היא על גובה השכר למורה מתחיל, ותוספת השכר למורים הוותיקים. באוצר שואפים להעלות בעיקר את שכר המורים המתחילים, ומוכנים ששכרם יעמוד על כ-8 אלף שקלים, בעוד שהסתדרות המורים ומשרד החינוך דורשים תוספת לכלל המורים לצד 10 אלף שקלים למורה מתחיל. עד כה, חמישה חודשים לתוך השיחות, לא הונחה הצעה ממשית על השולחן.

גם בארגון המורים מתקיימים עיצומים בכל הנוגע להשתתפות מורים בהכשרות ובהדרכות של משרד החינוך. המשא ומתן עם הארגון טרם נפתח. יו"ר הארגון רן ארז דורש להתחיל בשיחות ויצא בקמפיין נגד הרפורמות שמקדמת שרת החינוך יפעת שאשא ביטון בבגרויות ובמספר ימי הלימוד. הארגון הכריז על סכסוך עבודה ועיצומים הכוללים הפסקת מתן הציונים לתלמידים ושיתוף הפעולה עם משרד החינוך – וחזר בו לאחר ביקורת מצד הורים, מורים ותלמידים. מחר ידון בית הדין הארצי לעבודה בבקשת משרד החינוך להוציא צווי מניעה נגד צעדי ארגון המורים.

קראו עוד בנושא

משמרת מחאה של מורים, בשבוע שעבר, ליד ביתה של שרת התחבורה מירב מיכאלי (צילום: הסתדרות המורים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן