fbpx

הפגנה של תושבי ג'בל מוכבר בכיכר ספרא נגד הריסות הבתים בחסות עיריית י-ם

התושבים מסרו שמטרת העירייה היא לגרש מאות אנשים מביתם במהלך החודשים הקרובים ולהשאירם ללא קורת גג

פעילי חד"ש ירושלים קוראים להצטרף למחאת תושבי ג'בל מוכבר שתתקיים מחר (ראשון) בשעה 10:00 בכיכר ספרא מול העירייה. זאת, במחאה נגד הריסות הבתים בחסות העירייה בשכונה הפלסטינית וברחבי ירושלים המזרחית שתחת כיבוש.

התושבים מסרו שמטרת העירייה היא לגרש מאות אנשים מביתם במהלך החודשים הקרובים ולהשאירם ללא קורת גג. זאת, באמצעות תכנון מגביל שלא מאפשר בנייה למגורים במזרח ירושלים והופך מאות משפחות שרק רוצות לגור בעיר לעברייניות מצד אחד ושימוש בתיקון מס' 116 של חוק קמיניץ אשר מונע מבתי המשפט לדחות צווי הריסה של בתים, אפילו כאשר המשפחות מנסות ומתקדמות בתהליכי הסדרת בתיהן.

כמו כן, העירייה מעוניינת להרוס 62 בתים נוספים כדי הרחיב כביש בקרבת השכונה.  לאחרונה הושגה הקפאה זמנית להריסות הבתים, שתתקיים במהלך חודש הרמדאן, "אבל ההבטחות הריקות לא מספיקות ואנו דורשים הסכמים חתומים, אשר ממלאים את דרישותינו המפורטות, שבעיקרן מבוססות על הצורך בתקופה ארוכה של הקפאת צווי הריסה, שבמהלכה ועדות הנדסיות ומשפטיות יוכלו להשיג את ההיתרים הנדרשים לבתים כדי למנוע את הריסתם", הדגישו.

 

האירוע בפייסבוק

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/110924

תושבי ג'בל מוכבר מפגינים נגד הריסת בתים בכיכר ספרא מול עיריית ירושלים, 16 בפברואר 2022 (צילום: אקטיבסטילס)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן