fbpx

תוספות שכר עלובות בהסכם הקיבוצי החדש של אלפי נהגים בחברות ההסעה הפרטיות

ההסכם עליו חתם איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות יחול על למעלה מעשרת אלפים נהגים עד סוף שנת 2023

תוספות שכר עלובות יינתנו במסגרת הסכם הקיבוצי החדש של אלפי נהגים בחברות ההסעה הפרטיות. איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות וארגון חברות ההסעה, שמאגד ומייצג מעסיקים בענף ההיסעים הפרטיים, חתמו אתמול (ראשון) על הארכת ההסכם הקיבוצי הכללי לנהגי ענף ההיסעים. ההסכם, שיחול על למעלה מעשרת אלפים נהגים, יהיה בתוקף עד סוף שנת 2023.

על פי הסיכום הוראות ההסכם הכללי בענף ההיסעים הפרטיים שנחתם לפני חמש שנים ימשיכו לחול על ציבור הנהגים בענף, ושכרם יעלה במאות שקלים בודדים. לדוגמה: שכרו של נהג אוטובוס בוותק של 6 שנים יעודכן מ-34 שקל לשעה (6,188 שקל בחודש) ל-36.34 שקל לשעה (6,613 שקל בחודש).

בהסכם החדש נוספה דרגת ותק חדשה לכלל הנהגים בוותק של מעל 10 שנים, כך שנהג אוטובוס עם ותק של למעלה מעשור ישתכר ממארס הקרוב 37.02 שקל לשעה, שהם 6,737 שקל בחודש.

כהרגלו, יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד בירך על ההסכם המקפח והבטיח "נמשיך לפעול למען העובדים בישראל, בכל ענפי המשק". יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אף הפליג והוסיף "מדובר בהישג משמעותי ביותר שרלוונטי ליותר מ-10,000 משפחות. נמשיך לחזק את האדם העובד". גם המעסיקים בענף הביעו שביעות רצון מההסכם.

נהגי התחבורה הציבורית חברים בכוח לעובדים, מפגינים למען תוספות שכר בצומת עזריאלי בתל-אביב, אוקטובר 2021 (צילום: כוח לעובדים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

דילוג לתוכן