fbpx

הישג לתנועת אנחנו העיר: שמותיהם של מחצית הרחובות בת"א-יפו יהיו של נשים

על פי ממצאי אנחנו העיר, רק 2.4% משמות הרחובות בתל אביב-יפו קרויים על שם נשים או מייצגים קבוצה נשית

הדרך לשוויון מגדרי ברחובות ת"א-יפו עוד ארוכה, אבל ההצעה לסדר של חברת המועצה מוריה שלומות מתנועת אנחנו העיר לפיה שמותיהם של מחצית מרחובות העיר יהיו של נשים עברה בשבוע שעבר ברוב קולות בהצבעה בישיבת מועצת העיר. השלב הבא הוא להביא להחלטה משמעותית בוועדה לשוויון מגדרי.

על פי ממצאי אנחנו העיר, רק 2.4% משמות הרחובות בתל אביב-יפו קרויים על שם נשים או מייצגים קבוצה נשית. "הנתון הזה משדר מסר ברור שנשים חשובות פחות מגברים, מעשיהן אינם ראויים להערכה כשל גברים, והן אינן ראויות להנצחה כגברים", נמסר.

לדברי שלומות "גם אם העירייה תסלול עשרה רחובות חדשים כל שנה, וגם אם כולם יקראו על שם נשים, לא נשיג הוגנות מגדרית בעשרות שנים הקרובות. יש לעיריית תל אביב-יפו את האפשרות לעשות מהפכה בזמן קצר. יותר מחצי מהרחובות הקיימים בעיר הם רחובות ניטרליים מבחינה מגדרית, ויש לקבל את ההחלטה הצודקת ולשנות את שמם לרחובות על שם נשים".

 

סרטון – מוריה שלומות מנמקת את הצעתה במועצת העיר ת"א-יפו:

חברת מועצת העיר ת"א-יפו, מוריה שלומות, (עם מגפון בידה) בהפגנה לתמיכה בבתה תמר אלון בדרכה לכלא הצבאי בגלל סירובה לשרת בשטחים הכבושים, נובמבר 2016 (צילום מסך: שיחה מקומית)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן