fbpx

מאות שוטרים תקפו תושבים ערבים-בדואים שמחו נגד נטיעות על אדמותיהם בנגב

העיתונאי יאסר עוקבי, חבר הוועד המנהל של ארגון העיתונאים, נעצר לאחר שסיקר את אלימות השוטרים

מאות שוטרים הגיעו הבוקר (שני) לאזור הכפר סעווה הסמוך לחורה בנגב כדי לאבטח צוות של קק"ל המכשיר במקום קרקע לייעור. השוטרים הגיעו מלווים בטרקטורים ודחפורים, ותושבים החלו להתקהל שם כדי להביע מחאה על העבודות.

השוטרים פעלו בברוטליות כדי לפזר את התושבים ועצרו כמה מהם ואת העיתונאי יאסר עוקבי מרדיו נאס ו"מעריב", שעוכב "בחשד להפרעה לשוטרים במילוי תפקידם" אף שהציג תעודת עיתונאי. בנוסף, צעיר נפצע מטרקטורון משטרתי. יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש), שהגיע למקום מסר "ממשלות ישראל רוצות כמה שיותר אדמה וכמה שפחות ערבים. הדחפורים הללו הם הפנים האמיתיות של נפתלי בנט, איילת שקד והממשלה הגזענית הזו".

העבודות נערכות בשני מגרשים שמעבדים זה שנים רבות תושבי האזור לצורכי חקלאות, בגודל של כ-150 דונם כל אחד. לדברי ראש מועצת אל קסום, סלאמה אלאטרש, השטחים מעובדים במשך עשרות שנים, ונזרעו בחיטה לפני פחות מחודש. לפני כשבועיים קק"ל גם כן פעלו במקום והמשטרה חסמה את הגישה למגרשים. מנכ"לית פורום דו-קיום בנגב, חיה נח, הוסיפה "הכנת תוכניות ייעור על בתים בכפרים ההיסטוריים של הבדואים רק תביא לחידוד היחסים עם הקהילה הבדואית בנגב. אם קק"ל מתעקשת לייער, שתכין תוכניות על שטחים בהם לא מתגוררת אוכלוסייה מזה מאות בשנים. נדמה שקק"ל מתעקשת להגיע להתנגשות עם האוכלוסייה הילידית של הנגב. אין כל טעם להעדיף עצים על פני אנשים".

בארגון העיתונאים גינו בחריפות את המעצר של הכתב עוקבי, חבר ועד מנהל של הארגון, במהלך עבודתו "אנו דורשים ממפכ"ל המשטרה להתערב באופן מיידי ולהביא לשחרורו של יאסר לאלתר".

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש – הרשימה המשותפת) אמרה בעת נעילת ישיבת הוועדה לקידום מעמד האשה בכנסת "ברגעים האלה מתקיימות עבודות של קק"ל באדמות של משפחת אל-אטרש בנגב, עבודות שתחת המעטה של לנטוע יערים מתקיים גזל של אדמות. בינתיים, גם אלימות מופעלת מול הציבור הערבי-בדואי שם, יש גם  מעצרים, כולל העיתונאי יאסר עוקבי".  מהמרכז הערבי לתקשורת וחירות המדיה "אעלאם" הוסיפו: "הברוטאליות שבה הותקף העיתונאי ומעצרו לאחר מכן הם הוכחה ליחס המשטרה אל האזרחים הערבים, גם שהם נמצאים בשטח מתוקף תפקידם. המקרה אינו היחיד".

 

סרטון – דברי ח"כ איימן עודה, הבוקר, לאחר מעצר התושבים הערבים-בדואים:

 

עוד בנושא:

https://zoha.org.il/109566

מעצרו של העיתונאי יאסר עוקבי (שני מימין), הבוקר בעת מחאות התושבים הערבים-בדואים בנגב (צילום: ארגון העיתונאים)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן