fbpx

יוקמו עוד שתי התנחלויות: מרצ ורע"מ עם כיבוש הגולן

בתמיכת שרי מרצ, הממשלה אישרה בניית 9,000 יחידות דיור והקמת שתי התנחלויות חדשות ברמה

ח"כ ג'ידא רינאוי זועבי, חברת הקואליציה הימנית של נפתלי בנט,  ביקרה את ישיבת הממשלה שנערכה בתחילת השבע (26.12) ברמת הגולן שתחת כיבוש ישראלי. "לדעתי ההחלטה לערוך היום ישיבת ברמת הגולן הייתה טעות", אמרה חברת הכנסת ממרצ.

"דין רמת הגולן כדין שטח כבוש. על רמת הגולן להיות חלק מכל הסכם ומשא ומתן מדיני עתידי", הוסיפה. אך גם ח"כ רינאוי זועבי עצמה טועה: ההחלטה אינה טעות – זו המדיניות של ממשלת הימין, הנותנת ידה לעוולות הכיבוש ברמת הגולן, בגדה המערבית ובמזרח ירושלים. מדיניות זו מקבלת תמיכה פעילה מצד מפלגת העבודה והסכמה שבשתיקה של מרצ ורע"מ.

תושבי רמת הגולן הסורים נאבק זה שנים רבות נגד הכיבוש הישראלי: מהשביתה הכללית הארוכה שקיימו בשנת 1981 ועד להפגנות שנערכו בדצמבר אשתקד ובאפריל האחרון – והצדק עמם.

גם ארגוני הסביבה הביעו התנגדות לתוכנית הענק להכפלת אוכלוסיית המתנחלים ברמת הגולן. את התוכנית אישרה הממשלה בישיבתה בהתנחלות מבוא חמה, שנערכה תחת איומי התפשטות זן האומיקרון (ראש הממשלה נפתלי בנט נטש את הישיבה בבהילות בעקבות הדבקת בתו).

מול הישיבה מחו גם חקלאים נגד מדיניותם של שרי האוצר והחקלאות מישראל ביתנו, הפוגעת בענף החקלאות ומעשירה את רשתות השיווק הגדולות על חשבון הצרכנים.

במסגרת הדיון אישרה הממשלה, בתמיכת שרי העבודה ומרצ, בניית 9,000 יחידות דיור חדשות במרחב הצפוני; הקמת שתי התנחלויות חדשות ברמה; ותוספת של אלפי מקומות עבודה למתנחלים. כל זאת בפרק זמן של ארבע שנים בלבד, ובתקציב נלווה של יותר ממיליארד שקל.

חיזוק הכיבוש בגולן, על עלויותיו הגבוהות, מצטרף להחלטת ועדת הכספים של הכנסת (אף היא בניהולו של איש ישראל ביתנו) להעברת סכום עתק נוסף למימון מדיניות המלחמה. ועדת הכספים אישרה (27.12) העברה של 1.5 מיליארד שקל, נוסף להעברה של 7.4 מיליארד שאושרה בשבוע שעבר, לרכש אמצעי לחימה מתוצרת ארה"ב עבור חיל האוויר – כהכנה למלחמה נגד איראן. חברי ועדת הכספים אישרו זאת מבלי שנענו שאלותיהם לאלו מטרות דרוש הסכום שלא נכלל עד כה בבסיס התקציב. רק ביולי האחרון סיכמו בנט, שר האוצר ליברמן ושר הביטחון גנץ כי תקציב הביטחון יעמוד על כ-58 מיליארד שקל בשנת 2022 – תוספת של 7 מיליארד שקל לבסיס התקציב 2021. זו מורשת בנט ושותפיו: העמקת הכיבוש והאצת ההכנות למלחמה עקובה מדם.

 

שוטרים נגד תושבים ערבים-דרוזים שהפגינו נגד הצבת טורבינות רוח ברמת הגולן, דצמבר 2020 (צילום: אל-מרסד)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן