fbpx

האחיות יכריזו סכסוך עבודה בגלל האלימות בבתי חולים; נדחתה השביתה בכללית

"ננקוט בכלל האמצעים העומדים לרשותנו עד שמשרד הבריאות יישם באופן  מלא את הסכם מיגור האלימות", מסרו

בעקבות מקרי האלימות נגד הצוותים הרפואיים, הסתדרות האחים והאחיות הודיעה אתמול (חמישי) כי בכוונתה להכריז על סכסוך עבודה בתחילת שבוע הבא. האירועים האלימים בבתי החולים נמשכים — אדם השתולל במחלקת הקורונה בבית החולים סורוקה ואיים על חייו של רופא במקום.

 

"אי יישום ההסכם למיגור האלימות פירושו הפקרת ביטחונם האישי של האחים והאחיות בתי החולים, בקהילה ובבריאות הציבור. לא נשתוק עוד לאלימות כלפי האנשים שכל 'חטאם' הוא טיפולך באזרחי ישראל", אמרה אילנה כהן יו"ר הסתדרות האחים והאחיות. "אנו ננקוט בכלל האמצעים העומדים לרשותנו עד שמשרד הבריאות יישם באופן  מלא את הסכם מיגור האלימות שנחתם עמנו בשנת 2018. לא ניתן שאף אח ואחות יחוו אלימות בכל צורה שהיא", היא הוסיפה.

 

כמו כן, נדחתה שביתת עובדי המנהל והמשק בשירותי בריאות כללית, שתוכננה לראשון הקרוב. השביתה נדחתה בעקבות תיאום פגישה בין יו"ר ארגון עובדי הכללית פרוספר בן חמו, לסגן הממונה על השכר באוצר אפי מלכין.ההסתדרות וארגון עובדי כללית הודיעו על השביתה לבית הדין לעבודה ברביעי האחרון, במחאה על "משיכת הזמן והימנעות המדינה" מאישור הסכם שכבר נחתם ב-2019 לעדכון שכר עובדי המנהל והמשק בקופת החולים. המאבק נסוב על שכרם של עובדים אקדמאים, עובדי ביקורת, הנדסאים, מהנדסים, טכנאים, כוחות עזר וסניטרים.

 

בדיון בבית הדין לעבודה בת"א שבו נקבעה זכותו של הארגון לשבות, טענו נציגי משרד האוצר שהתנגדותם למימוש ההסכם נובעת מחשש שעלייה בשכר עובדי המנהל והמשק שמועסקים בכללית תחייב עלייה בשכר של מקביליהם בבתי החולים הממשלתיים. בנוסף הם ביקשו להמתין לאישור תקציב המדינה.

 

אחיות ואחים מפגינים בבתי החולים הפסיכיאטרים נגד אלימות כלפי צוות רפואה, יוני 2021 (צילום: הסתדרות האחיות)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן