fbpx

נמשכות הפגנות סולידריות עם האסירים ברחבי הגדה; מק"י וחד"ש: לשחרר את הכלואים בגין מאבקם בכיבוש

המחאות נמשכו היום במחנה הפליטים אל-ערוב, בעיירה דורה ובאל-חאדר; עשרות התעמתו עם כוחות הכיבוש

הפגנות פרצו אמש (רביעי) במוקדים רבים בשטחים הפלסטינים הכבושים בסולידריות עם אלפי האסירים הפלסטינים המוחזקים בידי ישראל. על פי סוכנות הידיעות הפלסטינית וואפא, המחאות נמשכו גם היום במחנה הפליטים אל-ערוב צפונית לחברון, העיירה דורה דרומית לחברון ובאל-חאדר דרומית לבית לחם ובהן התעמתו צעירים עם כוחות הכיבוש. מחאות נוספות צפויות גם הערב.

יצוין שהמפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) פרסמו אמש הודעה משותפת בה הן מזהירות  "מפני ההסלמה בדיכוי ובהתנכלות לאסירים הפוליטיים הפלסטינים בבתי הכלא של הכיבוש הישראלי, ומפני המבצעים הראוותניים ביישובים ערבים בעמק יזרעאל וואדי עארה".

לדברי מק"י וחד"ש "המתקפות האכזריות באות כנקמה למכה שספגה היהירות של הכיבוש – של שב"ס, שב"כ ומערכת הביטחון, לאחר ששישה אסירים הצליחו לברוח מכלא שאטה (גלבוע). צו השעה הוא הפסקת המתקפות לאלתר, ולשחרר את האסירים שנכלאו בגין התנגדות לכיבוש. הערובה היחידה לביטחון, ליציבות ולשלום היא סיום הכיבוש והכרה בזכויות העם הפלסטיני".

ח"כ עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) התייחס אתמול בריחתם של ששת האסירים הפלסטינים וצייץ "נפש האדם שואפת לחופש. גם הנפש הפלשתינית. שום חומה או נקמנות מצד הכובש – בקציעות או בשאטה, בגדה, בעזה או בירושלים המזרחית – לא ימנעו מהעם הפלסטיני את המשך מאבקו הצודק לחופש, את סיום הכיבוש ואת שחרורו מהדיכוי הרצחני שמפעילה עליו ישראל".

מפגינים בחברון, אמש, בסולידריות עם האסירים הפלסטינים בבתי הכלא של ישראל (צילום: וואפא)

אנו עושים מאמצים להביא ידיעות בדוקות ומדויקות, ולא להפר זכויות יוצרים. אם נתקלת בטעות או בהפרת זכויות יוצרים, אנא פנה/י אלינו בהקדם במייל info@zoha.org.il

לגלות עוד מהאתר זו הדרך

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא

דילוג לתוכן